lördag 3 september 2016

Hemma dag

Idag har det vart en soffa dag för mej.
Jag har tagit det lugnt hela dagen ,orkade inte med
något vettigt idag. Gubben har oxå vart hemma idag .
Så han har vart ute o eldat en massa i tunnan , medans 
jag o Tiger titta på film (sov i soffan) . 
Det har vart lite taskigt med sömn på sistone så det va 
riktigt rart att vila en dag. . .det behövdes för både
kropp o själ -så det så.
Det har ju vart lite regnit idag ,sol o regn om vart annat.
Så när det öste ner här en sväng så tog jag o Berra en 
mat o film paus . Vi tittade på en gammal rulle:
The Pacifier 
Ett gott skratt förlänger livet  ;)  Och efter denna
tunga start på helgen vart detta bra .
Och när vi satt i godanro o tittade på denna film 
fick vi besök av Jimmy o Anki .
Dom hade vart på en svamprunda , plockat en
massa svamp -men inte fick jag nå . . . 
Fast jag bjussa på kaffe o kaka-snikisar ;)
Och sen kom Amiz,Roger o Anastacia ,det va då
inte igår jag såg dom. Så det  vart en gla överaskning.
Och vi skvallra o titta på barnfilm  RIO
Bra med film, då va tösa sysselsatt så vi kunna
skvallra en bra stund :) Det va roligt.
Märks att de flesta har fått jobb eller börja
jobba efter semestern, för nu ses man mer sällan.
Ska inte säga så möe själv heller ,för på måndag 
drar min träning igång . Sjukan 2 ggr i vecka,
samma dagar o samma tider som förr. . . 
Så nu du Anki kommer du inte undan våra sjukhus
dater , vi har ju den obligatoriska fikat  -eller hur?
Och på måndag så lovade jag morfar att jag skulle
komma förbi på en fika. Tänkte ta med lite fika
o nån tidning så han kan ha sina små kaffe stunder.
Vet att han älskar kaffe me dopp. Kanske ta med
nån skraplott för det gillar han oxå . Tänkte att 
han kanske kunna behöva lite att pyssla med.
Nog om detta , nu ska jag titta klart på kvällens 
sista film: 
En bra avslutning på film kvälen ;)
Så tack o go natt - C U!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar