torsdag 15 september 2016

Full fart !?

Japp det e verkligen full fart på mej . . .
Sitta på röven o glo!Bara för man flyttar sig 
från punkt A till punkt B o sitter brevid när 
nån kör - gör man massor!? Ful fart???
Eller jo föresten under boxering 30 km/h
som top speed , okej på hemvägen kanske vi 
toppa 90 km/h på rakan .Sen landa man hemma
i soffan igen innan man besök. . . 
Okej misstolkning visst , men full fart för mej
skulle vart  jobba 7-16 ,hämta barn på fritids/skola,
hem laga mat /tvätta/läxor /disk. Slänga ihop lite 
bullar innan man tog en kopp kaffe medans man 
gravera ett glas ,bastu o sova. Upp sen igen vid 5.30.
(Detta var mitt liv förr. . .)
Så att jag har fulls nurr nu??? Det e ju ett skämt!
Kliva upp 7.30 sitta glo i soffa 9.30, klä på mej,
ut till bilen med gubben, han kör .stanna o han går
ur o rotar under huven på chargen medans jag sitter
kvar i bilen. dom blir klara , boxera till stan . . .
Vinka av när vi åker till mejk, gå till leksakerna.
ta bilen mot kassa o ut i bilen o sen till stan. . .
Åka o äta ,in i bilen bort till posten på ica , posta .
Handla mjölk o hem . så visst var det fart i stan . . . 
Irriterad över mör rygg ,plockade man i skräp 
i säck som gubben elda .Efter 2 påsar vart det soffa
och tv för jag kunna ej röra mej. efter nån timme
vart det mjuka upp med en dusch o tillbaka till
min soffa igen. . .  innan vi fick besök :)
Sitta o fika va oxå drygt ;) så detta med full
rulle  var får ni allt ifrån ??? Ja jag e sur idag!
Har vart uppe sen 7.30 ,sitter i soffan o funderar
hur jag ska ta mej till sjukan igen. . .ska dit . . .
Nåja ,har ju lite tid kvar tills jag ska va där. . .
13.15 ,men det e drygt nog att ta sig dit.
Fast det e klart det e inga problem för mej som
löper amok dygnet runt. . . full fart va de ja. . .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar