fredag 16 september 2016

LINDEMARKEN


För en gångs skull gick jag o gubben tillsammans,
han slapp jobba i år - Plötsligt så händer det!!!
Det var alla tiders väder idag, soligt o varmt ,
med andra ord var det riktigt rart att gå runt.
Vi gick igenom allt , va till o med på tivolit.
Stod där o mindes. . .det fanns några åk som vi 
båda konstatera att det hade farsan o jag åkt.
 (denna rotera samtidigt den gunga tills den slog runt axeln)
 Som sagt han tog jämt den värsta grejen han hitta. . .
Han sa alltid att nu ska vi ta en hjärtundersökning. . . 
o det va vela lite så oxå. . .om inte annat så för mej ;)
Jag o gubben tog oss en fika på stan, ladda energi, vi var
på stan i princip hela dagen - kul :)
Dagens fynd: Korv, munkar, bilar o givet tog vi . . . 
-Annars e det ingen marken ;)
Träffade på lite kändisar  , kul  o surra lite.
Men sen vart det hem till soffa, tur så va jag smart
idag -rulle på stada. Jag hade aldrig orkat att gå.
Fast jag satt hela dagen i stol så har jag as ont.
Men , men -Jag va på marken !!! 
Och det va det värt , så det så.
Fast nu ska jag ta o kika lite här på nätet om det 
har hänt något  kul . . .Gubben gick o la sig upp
o jobba i möra . Jag ska passa på o ta sovmorgon 
sen får vi se vad som händer . . .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar