söndag 6 april 2014

Lördan´s junta. . .

 Idag var det Sy junta dag :)
Hade gubben på vift så då skulle vi ha syjunta hos Anna.
Det var jätte trevligt hos Anna.
Hon hade en så söt skyllt som hon visar upp
Så här stod det :
URSÄKTA RÖRAN .HEMBITRÄDET
HAR LEDIG DAG.
Fast den skylten hade hon inte behövt visa
se så fint hon hade hemma :)
(inte undra på man fick lite städ noja när man kom hem igen )
Vi satt o sticka o virka o greja hela högen :)
Dagens sy junta värdinna - Anna :)

Amiz o Anastacia :)
 
Anki :)
 
Och jag med min strumpa två till gubben :)
 
Sedan blev det go fika,
Anna hade baka Mandelkubb och kakor ,
 smaka smaskens !
Tyvärr  vart det sedan dags för mej att hämta gubben.
Så Juntan vart avbruten :(
Amiz o Anastacia åkte hem , för lill snörpan va trött .
Däremot så vart det ju fortsatt stickning hemma hos Anki
för hon övertalade oss hem till henne.
Så vi satt sedan där till det var dags att hämta
badväska av gubben.
Va gjorde vi hemma hos Anki???
Anna sticka klart cupcake mössorna :)

Anki virka klart sin råtta till Scrapy
sen satt hon o leta mönster på datan. . . 
Han va nämligen o bada med jobbet o sen
vart det krog runda.
Men för att slippa dra med på blöta bad grejor lovade
jag att hämta hans väska innan krog rundan.
Sagt o gjort . . . o gla vart han  :)
Slutligen kom jag hem o fick lite mat i magen o mina piller.
Kan säga att de var välbehövligt .
Vart lite tokigt lång junta idag . . .  men ,men sånt som
händer -eller hur???
Efter att ha vilat tog jag o plocka undan lite o
drog igång dammsugaren :)
Va riktigt rart att pyssla lite i lugn o ro ikväll. . .
Sen ringde gubben o ville bli hämtad från krogen.
så det gjorde jag .
<3 Sen vart det mys pys me gubben  <3
SÅ DET SÅ!
Men nu e klockan 24.00
ska nog ta kväll jag med , mr gick o la sig.
Så då säger vi tack o
 
Så hörs vi i möra ;)
BYE!
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar