söndag 23 mars 2014

Söndag

Haft en underbar solig söndag,
i goa vänners sällskap!
Dagen började med att jag ordnade
frulle till min gubbe.
Det va min tur eftersom han
gjorde frukost igår.
Idag vart det :
Gröt, rostat bröd o te
Sedan vart det baka på förmiddan.
jag o Berra bakade bullar. . .
Som vanligt vällde degen över.
Men det hör till vårat bakande.
Sedan vart det dags att baka ut ,
snygga bullar som fick ägg
o möe socker på sig ;)
 
Visst vart de fina?
Om inte annat så vart de goda!
Sen bakade vi en socker kaka,
den kan jag rekommendera!
Kika på receptet på mjöl påsen.
Den va suveränt go o saftig!
Så idag har vi vart duktiga !
Men det gick åt lite för idag hade jag
sy-junta träffen här hemma.
Det vart inte bara en massa fika o skvaller
vi fick gjort en hel del också.
Va en trevlig eftermiddag, tack tjejer :)
Ser fram emot nästa gång . . .
Vid fem tiden åkte de flesta hem över ,
vart bara Roger,Amiz o Anastacia kvar.
Så då vart det gemensam matlagning. . .
Det blidde: Köttfärs limpa,sås o potatis .
Smaka smaskens !
Hmmm, sen åkte de också hem  o nu sitter
jag o gubben här som två
trötta paddor i varsin soffa . . .
Han tittar på tv o jag klickar på datan.
Alldeles lagoma kvälls göra ;)
Får hoppas att ni också ar haft en bra dag ,
för det har jag definitivt haft.
I morgon e det måndag igen. . .
Då e det kurs med Kurt  :/  - suck!
Nåja det tar vi i möra det. . .
Nu e det:

tack

o

hej

!!!!

 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar