fredag 21 mars 2014

Graciöst svanhopp av. . .

. . . denna flodhäst !
Det va inte alls dumt att snorkla
i sjukhus badet, det va baaaaara +34,1C idag   :)
Såååå rart så !
Efter badet harvade jag ner till mormor o morfar.
Det va ju 14 dagar sen jag va dit ,förra vecka
kom jag ju inte iväg till dom .
Men nu hade vi desto mer att prata om ;)
Och det va ju tur det , för idag vart det
riktig fest fika . . .
Det va tårt fika !
Morfar hade ordna me fika... hade hitta en tårta.
Ack va gott det var -mumsigt värre!
Nästa vecka ska jag försöka ta med mej:
Detta med socker o grädde = Gött!
Okej det e typiskt finskt, eftersom Berra vägrar
äta detta ska jag ta med en låda o dela me
mormor o morfar.
Då kan vi ta en fest fredag till ;)
Hmmm. . . kalorier!?! Njaaa, men dom
försvinner med fredas stökande!
Försökte plocka lite o sen slängde jag på
en tvätt också. . .
Känner mej manglad, men e nöjd .
För jag lyckades ju fixa lite fint
inför våran helg
 -så det så!
Gäsp , lite seeg vart man nu. . .
Sitter o gluttar på Let´s dance.
Så jag sätter vela punkt här ,
för nu ska jag o gubben ha
Haaaaaaade gött!
 
 

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar