torsdag 13 juni 2013

Suck vilket väder. . . .


...det regnar idag...
 
Det var ju ingen trevlig start på dagen direkt,
hade tänkt att åka o titta på studenternas
karneval idag .
Meeeeen nu känns det inte som ett måste ,
vill inte stå i regnet - isch!
Säger som Tiger jag ligger gärna kvar
 här i soffa en stund till ;)
Idag började jag dagen med en välbehövlig
sovmorgon, va duktigt överkörd igår.
Fanns nog inte en mm i hela kroppen
som inte va i uppror...men jag överlevde
och jag sitter här igen - ny dag igen.
 
Dagens plan:
- handla present till studenten   
- fixa en blomma                         
- besök hos Dr                              
        
  E lite fundersam på hur det ska gå
hos dr, men det visar sig  - garanterat ;)
  Gick i strejk igår på jobbet. . .
eftersom dom inte hade möjlighet att ha
mej som anställd , så tog jag mej en rejäl
funderare på detta.
I samråd med smärtavdelningen ,
så tog jag beslutet att växla ner nu. . .
Det finns ett liv efter jobbet också.
Med det menar jag att det finns ingen anledning
att jobba o ha ont satan i gatan , komma hem
o ligga på soffa som en dö mört .
När det inte ger klirr i kassa. . .
Det e inga fel på jobbet  och jag tycker det e synd de inte
hade möjlighet att ha mej anställd.
För då kanske man hade ork att bita ihop
och kämpa dagligen. . . 
Men ,men nu ska jag på möte på AF (måndag )
få se om man kan göra någe . . .
Nog ältat om jobb , nu ska vi njuta av regnet
ta en kopp te o glutta på repriser på tv:n.
Höres o störes sen. . .
. . .ha de gött i regnet !
 
 
 
 
 
                          
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar