fredag 11 januari 2013

Yes!

Det innebär att jag slipper va solokvist :)
Fast idag har jag haft besök,
 Helen o Cathrine kom med fika så det va
bara att slänga på kaffe hurra :)
Det va riktigt trevligt att sitta o skvallra med dom.
Det blir rätt ensamt att sitta här hemma,
Tiger e ju inte så mycket till sällskap. . .
lik matte men söt endå dvs han sover mest.
Nu har Thomas från securitas
bytt batterier på larmet o brandvarnarna.
Har inte tänk på att det ska bytas ,tur
dom ser när det e dax -då slipper man
tänka på att serva dom :)
Och sen fick ju jag lite sällskap igen ,
en trevlig prick mr larm gubbe .
På tal om larm,hörde en fågel skvallra att det
har vart inbrott på gubbens jobb. . .
Inte kul ,vart säkert en dyr historia.
Dom skulle ha haft larm som vi.
Många tycker det e onödigt,
men ack va bra det e!
Bästa med våra e brandlarmet e ihop kopplat,
så brinner det går larmet direkt vidare .
Och med hjälp av kameror ser dom även vart
det brinner -det tycker jag e helt suveränt .
För det e lätt hänt att det kan börja brinna. . .
som när Tiger välte adventsljustaken:
 

Visserligen brann det inte ,men tänk om
man inte vart hemma o fått stopp på det.
Fast det e bra känsligt ,minns en gång när jag stod
grädda våfflor ,det rök av bara tusan.
Givet gick larmet o jag försökte vifta undan röken.
Inte sluta det att pipa inte . . .
Telen ringde o när jag stod o veva ut rök.
- 2 frun steker något ?
Det va bara att vinka glatt åt kameran
och svara -får det lov att va en bränd våffla!?!
Nåja , bättre ett samtal förmycke -än ett för lite :)
Ja nu kan man skratta åt eländet ,men
det va lite pinsamt. . .
Tycker det e bra att dom rekar alla larm.
Kunde va en brand eller nå jag behöver hjälp med.
I tanke på min tur ;)
Hmmmm. . . Jahapp, klockan e snart 15.00
Dax att harva ut till köket o hitta på nå kul
till middag . . . china inspirerat. . .
Kyckling i sötsur sås o ris .
Det får bli dagens kulinariska rätt :)
Ha en bra freda kväll
c u 2 morrow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar