lördag 24 november 2012

Vilken dag det vart . . .

Som vanligt sov man lagom länge. . .
Katten väckte mej vid 7.00 och gav sig f-n på att jag skulle upp då!
Fast tji fick han ,vände på häcken  somna om . . .
men vid 9.00 var man körd .
Baaaara att kliva upp o mata katten ,fåglar o annat
dravvel inklusive mej själv. . . 
Konstaterade att kaffet va bäck. . .
Glömde bort att jag hade tajmern på,med andra ord
hade kaffet koka upp vid 5.30 .
Det va ju verkligen bäck,inga problem att få skeden att
stå i koppen . . . ja ja det va bara att koka nytt.
Lite lagom start på dagen  ;)
Sen vart det att fixa lite gardiner,
tjuvstarta inför advent. . .  slipper man stressa i vecka .
Så nu har jag kommit halv vägs i huset.
Får skylla på det att julen går fort förbi ,på
detta sätt får jag njuta av den liiiiiite längre :)
Mmmmmm jag e knäpp ,fast det tar jag inge extra för!
Sen var man på kalas,
 Robin 20 år
Herrn fick en gratäng form o jox att göra gratäng med. . .
Nu väntar man på inbjudan till middag ;)
Och det e farligt att åka på kalas. . .
allafall i Gusselby,man åker dit med en bil. . .
 . . .kommer hem med två!
Otroligt men sant vart visst en traktor på vägen hem oxå.
Den vart det att provköra upp till Ubbe.
Han ville ha hjälp med datan ,fixa lite
med diverse sidor o jox.
Vart en trevlig dag bland tomtar o troll ;)
men nu ska jag ta kväller o ladda batterierna
för i möra blir det spännande grejer . . .
Men det tar vi i möra ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar