söndag 17 juni 2012

Promenad

Idag var det en mysig dag,
jag o gubben va in till Linde.
Vi skulle in på bibblan o apoteket hade ju jag tänkt.
Men Apoteket va ju stängt o lika så bibblan.
Då tog vi oss en promenad i solen :)
Vi starta vid Norr tullstorget och gick till Rådhustorget
Och inte hällde vi i diskmedel som man ska ;)
Däremot vart vi akut sugna på fika. . .
Men vi fika inte på Oscar utan vi gick ner till Frost:
Där njöt vi av riktigt  "Go Fika" innan vi knodda tillbaka
till bilen på andra änden av stan.
Lagom när man kom hem började det fina sommar vädret. . .
Så det vart lite lagom att kocka ihop middag ,
vart Jansson o korv . . .
Lite tjuvstart på midsommar firande ;)
Sen slog ju min fina ågren till-inte jäsa på soffa.
Nä ut o hurta igen ,en tur till Gusselby o  ta en promenad -igen. . .
Från campingen över järnvägen,vika av mot Källbäcken .
När man lagom e färdig att ge upp e man bara halv vägs -suck.
Men runt kom vi och man pusta ut på campingen igen
Det kändes rart att ha kämpa runt -duktig man e!
Kaffet smakade bra oxå efter rundan.
Sen vart det att jäkta hem ,ville ju se dagens nio bio på 5:an:
Helens små underverk
Det va en härlig drama komedi :)
Nu sitter man här o filosoferar på dagens bravader.
Gubben kikar på  tv , jag har nu fixat min blogg.
med andra ord kan vi ta kväller nu .
Såååååå tack o go natt
Syns i mörrn !


2 kommentarer:

  1. Jisses vad duktig du varit! Mer än jag gjort - va inte ens utanför dörren i går... Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. va tvungen att dra igång -har ju inte haft ut min nya kompis på ett tag ;) Men du har ju haft full snurr hemma med Noa o Allex :) och det e ju möe mer sköj än att taa en traskare med rullator :)
      Men vi ses nog nu under vecka har bassängen :)
      ha det gött kramiz

      Radera