söndag 1 december 2019

Sicken helg!


Avslutade nyss ett pass på spådam ,
det var ju en månad sen man var på linan . . . 
Men det e inte lätt att hinna  med det med nya jobbet .
Fast idag o i möra ska det kikas i kort o runor ;)
Vart lite power i dagens readings -nice ,nice!
Lagoma avslut på denna helg ,men sicken helg det har vart.
I fredags var jag på föreläsning på Grindhammar -mkt givande!
"livet efter döden -själens hemlighet"
Så jag fick en kick igen att fortsätta med mitt måleri. . . 
Idag byggde jag på lite till på min vägg i källaren  :)
Färg , änglar ,demoner mm. . . 
Sakta  men säkert kommer det på mer o mer .
Blir kalas bra ,bara jag blir klar ;)
Igår vart det inte mycke gjort . . . va på shopping runda,
fyllde på frysen med mat o lite buteller till pubben.
Så det var ju tvunget att testas igår kväll. . . 
så idag visste man vart skallen fanns i morse .
- man mådde som man förtjänade ,antar jag :D
Men man måste ju provsmaka lite ;) så det var gött  och det var det !
 Det e ju inte ofta man kan ta sig en . . .så det kanske inte e så himla 
konstigt om man hade en mini tor i skallen i morse.
Men nu blir det jobb igen några helger framöver, så det lär man 
slippa ett tag framöver . . .men lite nytta har jag som sagt 
gjort idag . Lång promenader med Masken , tvätta, diska ,måla.
- Så man kan ju inte klaga . . . 
Första advent vart det med idag 
Första ljuset vart tänt  i väntan på maten . . .
Dagens kulinariska middag:  Stek  lasangette ,
lite lagoma advents middag . . .tas igen i möra ;)
Då blir det fläsk filé -gött i gött.
Men det får bli morgondagens kapittel, nu ska jag ta kväller.
Natti natt på er -vi hörs!
Kramizzz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar