lördag 16 juni 2018

Lörda´n som försvann. . .

Jag  som bara skulle läsa en bok o käka Polly. . . 
. . .jo men visst ,så vart icke fallet.
Jag fick en brilliant ide hur jag skulle lösa 
problemet med tältsidorna . . .
Så vad göra??? Jooooo, man drar fram tyget igen.
O klipp o klistra -Igen. . . . jag som inte skulle det !
Men va ju tvungen att testa , men jag fick ihop gavlarna enligt 
min plan . . . sen va jag tvungen att testa om detta tält vart som 
på bilderna -om det fungerade ;)
Och klart det gjorde det  :) :) :) JIPPIIIIIII!!!


Va ju tvungen att testa ,även om jag bara nålat upp den .
Men nu e det nära . . . i morgon ska jag försöka stärka 
gavlarna så jag kan fästa "snörningen" .Sen jäklar . . . 
Mmmm, kan nog bli bra detta -fast det e jag som sytt ;)
Efter mitt testande vart det en sväng med grabbarna.
Va o luftade Chryslern. . . Max hade sin premiär runda
som "raggar hund" och det va en roll han tog med storm.
 Det vart en runda till Stada , sen upp till Ramsberg.
Så nu har man en "Raggar Max " ;)
Men nu ska jag ta o göra som Max rikta näsa mot sängen.
Ska nog läsa en sida eller två ur boken som jag 
skulle läsa o moffa chokla till ;) fast Pollyn får nog va. . . 
. . . tror jag iallafall , fast det e ju gott ;) 
C U Later Gater !
Kramizzzzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar