torsdag 14 juni 2018

Sy,sy,sy. . .

Jahapp,då var det nya tag med att försöka få ihop ett tält 
till min fina ram. 

Men det är inte det enklaste vill jag lova.
Inte när det inte finns ett mått till mitt bygge, 
och inga mått man kan krympa ner . . .inte efter denna mall:


Men skamm den som ger sig va???
Det var att dra ut tygrullen ,sen sy -sprätta-sy . . . 
Sen hade jag delarna A klara-wiiiiih!!!
Synd bara att det blåser det  va inte lättaste att jobba i .
Allt blåste ihop. . . suck. . . 
Men som vindskydd helt ok tyckte Hugin. . . 

Men sen var det ju resten . . . gavlar. . . 
B o C . . .hur får man till det då ? Ut med rullen ,klippa o nåla 
fast det i stolparna. . .Klippa lite, ner med tyget -in o sy. . . 
Ut igen nåla ihop det för att kolla om det var ens i närheten.
Nåla upp i halvstorm e ju kul . . . NOOOOOOOT!
Ännu träligare att klippa på plats. . . 
Efter att ha plocka upp o ner  med tyget 100 ggr ,e mina armar slut
o jag med den . . . så nu e det kväller. Få se om jag lyckas sy ihop en 
gavel i möra. . . sakta men säkert går det framåt.
Fortsättning följer. . . 
Ha det gött//Kramizzzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar