fredag 22 juni 2018

Litha vs Midsommar

Ja nu har man firat både min "midsommar"Litha
med alla dess underbara riter  och sen idag 
varit o tittat på kvackande runt midsommar stången.

 Lugn o fin mr froggy - folk säger jag inte heller ser klok ut
när jag trummar o sjunger ;) fast undrar jag vem som e
mest konstig :D För fira ska man ju ,oavsett vad -eller hur???
 Hmmmmm. . . 
Som sagt midsommarstången. . . staken i backen va det . . .
Struntar i o diskutera ursprung, men inte är det "kristet" ;)
Tacka vet jag logdans. . . he ,he. . . 
. . .lite sugen e man på att löva bilen o dra iväg.
Fast kanske mer med raggar stuk ;)
Så får det nog bli ikväll. . . Ha en fortsatt bra 
MIDSOMMAR på ER  !!!
Och gör inget som inte jag hade gjort ;)
Kramizzzzzzzz




PS. Måste bara lägga ut denna. . .
Den har ju sin poäng ;) 
Lite typiskt "svensk midsommar" :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar