söndag 8 oktober 2017

Helgen e slut . . .

. . .och jag med den . . .  
Men vilken helg det har varit, totalt muck 
just nu . . . men se det var det värt -tror jag ;) 
Vad har man gjort i helgen?  Jag va o träffa mina galna
vänner jag fick under min tid på Akkis på sal 13 :) 
Så igår morse (lördag) vart det date i Örebro, man han ju 
inte mer än dit innan det skulle mekas o det spåra ur. . . 
Fast vet ni vad. . . denna gång va det inte jag :D
Vi hade morgon möte med kaffe o kaka. . . 
På dagordningen var det runda på stan , shopping
och vid 15.00 skulle vi bryta på Tyska :D
Hur som haver så var det kaffe o sen packa in oss i 
taxin o göra stan osäker.
Vi gick runt o kika i butiker , sen vart det fira Emma!
Hon hade namnsdag igår.,så det var vi tvungna att fira
på Wasa kondiset  med en  Chilivippen :
Sedan vart det knalla runt lite tills binike masken slog till. . . 
Masken skrek efter maaaaaaaaaaat!!!
Så vi hamnade på Burger King. . . där vart det kunglig middag.
Och då måste man ha en krona! Emma fixar en XXS . . . 
Hur nu hon fick denna snygga krona till det . . . Ja ja . . . 
 Hon tyckte den va perfekt!
. . .next. . .
Ja den kunna vart ännu mindre . . . 
 Även om denna va i storlek XXS ;) 
Sen vart det shoppa lite godis till kvällen innan vi stuva in oss
i taxin o tbax till den fina Trailen . . . turkosa hotellet barack modell.
Good morning hotells ,fast omdöpt till trailer ;)
Där var det hiss från underjorden to the topp of the world!
För visst va livet på topp där med sväng gänget!!!
Under kvällen vart det . . . 
och en massa spel. . . tyyyyyp:
 
Och sen nå HEMSKT!!!!
 Kan ni tänka er Fotboll!!!! 8-0. . . jag hängde med en stund.
Sen vart det podkast om måsar o batonger med David Batras,
o sen spårade det ur igen . . . Det va batong inte den där Camilla!!!
Vi va ju tvungna att mata masken en sväng igen. . . 
kan ju inte bara pimpla ;)  men tror måsen vart rädd för
att det vart skvättar på golvet när hon stod o veva  ;)
Skämt o sido, kan varmt rekommendera bagettröran:Kebab
Den va kanoooooooooon god! Smaka smaskens iallafall!
Summan av kardemumman det va en helt underbar heldag ,
TACK BRUDAR!!! DET GÖR VI OM !!!
Så var min lördag. . . ja se idag har jag vart hemma.
Blidde lite plock hemma ,sen sydde jag om lite gardiner.
så man fick lite nytt när man möblera om i köket för att 
inte köks soffan stod för elementet. . . vart hyffsat bra tycker jag.
 Nu ska jag sätta punkt för idag på detta bloggande.
Finns möe jag hade vela skrivi om ,men mina fingrar 
e inte riktigt med idag :(  Stel som en pinne. . .
Men fortsättning följer i morgon , vi höres!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar