tisdag 19 september 2017

Pain de lux. . .

Jodå visst F-N e ryggen av!!!!!
Men man kan inte lägga sig ner o dö för det . . . 
Det är sleva i sig en massa morfin o sen iväg. 
Nog för det va motigt mellan varven idag ,för det har 
känts som pest o pina vissa lägen.
Men som sagt det finns dom som har det värre, så
på med ett smile o hopp i dojorna .
Va o hälsade på en bekant idag som fått en stroke nyligen.
Konstaterade att va skört allt är igentligen ,att va snabbt 
allt kan ändras. . . Minns hur man själv tittade ut från sjukhus 
fönstret o banna ödet då när man trodde att man aldrig skulle
komma upp ur rullstolen igen. . . Vad skall hon nu tänka o känna,
så vem e jag att klaga över smärta. . .den kan jag förtränga ,
men att tappa halva sin kropp. . . inte kunna styra den , ett öde
jag inte önskar någon. För att se sorgen i ögonen o inte kunna 
göra nåt för att lindra. . .  det e jobbigt .
Men en sak kan jag göra . . . finnas till som vän .
Har vart även o fika på campingen .Det var inte igår-tack för kaffet Lena.
Blidde lite barn vakt åt Devvan oxå. . . hund myyyyyys :)
Han e bra go lilla korven ;) fast han kände nog av vädret han oxå . . . 
lika stel som jag . . . va en fager syn kan jag tro när vi va ut ,
båda lite halta o lytta -fniss. . . Efter en tripp till andra sidan 68:an
vart det till stada, va på sjukan o sen vart jag haffad av Anki.
Eftersom jag inte kunna gå i trappor så vart det fika på stan. . . 
Mycke kaffe pimplande idag. . .Marie bjussade på hembakat oxå idag:
dammsugare o kaffe . . .smaka smaskens.
Kommer handla massor av dessa på julmarknaden sen .
Dom va super goda Marie!!! Stående beställning -lööööövar det !
Blidde mycke "synda" idag , jag som skulle va duktig. . . 
Blidde en rostbiffs macka på 37:an när jag o Anki tog o fika ,
tur hon o jag tog en lova dit för  vi såg ny annons om filmen jag vill se:
Extra visning på lördag 22.00 ,lagoma natt bio -Skräckis  ;)
Misstänker den e värre än den gamla, ska bli spännande. . . 
Satt o skumma igenom allt som händer nu i oktober . . . 
Blir lite spökvandringar här i krokarna, tror jag ska åka på några .
Kul att lyssna på storyn o sen om det e lite föreställning runt vandringarna
e det kul .Fanns några i Örebro nu i början på månaden. . . 
Det tyckte jag lät intressant ,lika så i Sala fanns det om våra
Svenska skogsväsen mm. . . 
det va jag oxå sugen på att glutta på.
OOOOOOOOPS ! Nu drog klocka iväg igen o jag sitter o blippar här 
o filosoferar på alla saker jag vill se o uppleva . . . mmmmm, kanske skulle
ta o tänka på refrengen . Ta ett piller vänta på att den slår till i knoppen . . .
Allafall så pass så man kan ta sig till sängen o tippa ikull sig. För i möra 
e det sjukgymnastik o tejpning o dr mm mm . . . en Sjukandag de lux -suck
Ingen rast ingen ro. . . men ,det e så o va sjukskriven -full rulle 100 knyck ;)
Men tur att min dr tycker det ska va så . . . eller nu ljög jag . 
Man ska lära sig att dela upp sakerna på hela veckan . . . Men varför smetar dom 
då in 3 saker själva på en dag ??? ja man kan ju undra . . . 
Men det bekymrar vi oss om en annan dag , för nu e det 
OVER AND OUT !







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar