onsdag 24 maj 2017

Läsa lite . . .

Ikväll har jag kikat i korten . . .
. . .måste hålla det vid liv. Har inte haft mina egna på 
ett tag . Så nu var det dax  att kika lite . Tog o tände
rökelse i min nya hållare.
Älskar min gudinne platta . På tal om henne så
har jag börja min utbildning. För en gångs skull 
känns det att jag hittat hem. Prästinne utbildning.
Ska ta o läsa mitt andra kursbrev klart idag.
har så många a-haa upplevelser . Och många små
leenden under resans gång har det blivit när jag 
inser att det har jag trott eller gjort innan jag började
läsa till detta. Längtar till min praktik nu. . . 
. . .men det e inte långt kvar nu 17/6 smäller det !
Idag har jag jobbat med naturen o plantering,
satte snurr på mitt växthus idag. Fick många av
mina skott brända här förut ,så nu har jag satt nytt.
 Hängde upp lite solskydd så de inte blir bränt igen.
I morgon ska jag sätta ner lökarna i mitt traktordäck,
med en dam i mitten. . .får symbolisera gudinnan ;)
Sen ska jag ordna min hemliga trädgård oxå.
Där jag kan meditera o träna på mina saker .
Idag vart jag av med brunnen jag gjorde ,hoppas att
den vart bra över röret den skulle täcka. . .
Men verkade som hon blev nöjd över den  :)
Efter att den vart hämtad åkte jag o Berra
ner till Yvonne på kvälls kaffe. Blidde mutad
med nybakt sockerkaka -gött värre :) mums!
Blidde sittande där ett bra tag ,trevligt -tack.
Fick med en bit sockerkaka åt missarna,
dom älskar sockerkaka-speciellt mormors ;)
Haft trevliga kvällar, igår hade jag besök av Anki.
Vi grilla karré o åt ute i paviljongen,va mysigt .
Sen skjutsa vi hem henne o tog oss en liten 
raggar runda på stan med Chryslern :)
Tack för en super trevlig gårdag Anki,
det får vi göra om fler ggr-eller hur!?
Sitter o kikar ut ,det e mörkt men ändå  e det ljust 
om man kikar över taket på ladan . . .
Nu e det sommar helt klart ,njuter av värme o sol.
Nog för det e mysigt att va inne med killarna. . . 
 Vi har sagt att dom får va inne tills de har fått sina spruter.
Ska fixa tid nästa vecka så dom kan va ute o härja lite.
Det kommer bli spännande att se hur de tar ute livet . . . 
Vi får köra "Katt släppet " för andra har ju haft kosläppet :D
Nej nu ska denna tanten ta o lägga sig o läsa vidare på min kurs.
Så tack o go natt syns i morgon, pözz o kraaaaaaaaaaaam!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar