tisdag 15 maj 2018

Gör om . . . Gör rätt. . .

Ja idag har det vart en sån dag . . . 
. . . men skamm den som ger sig -eller???
Det har vart att räkna,sudda ,räkna ,rita ,sudda . . .
rita o sudda lite till och en massa Kaffe.
Dock inte på mej o på papprena -bra va ???
          
Kändes lite raket forskning över detta en stund , när man ska 
göra om måtten .Tur man insåg första rundan att formen på tältet
vart galet. . . Men 6:e sinne e bra att ha ibland. . . jag rita upp den,
hittade felet o kunna räta till det innan man kapa alla plankor.
Tur det , för annars hade jag nog blitt oxtokig -Igen . . . 
Men se det slapp man när man använde det lilla man har innanför
pannbenet -trotts att solen sken o det var över +25 C där man satt.
Inte illa för att va lilla jag -woooooooooooow liksom.
Däremot har det gått lite i snigel tempo, men va gör det ???
Har hunnit med lite annat oxå, som att leka med ormar.
 Min nya kompis :) detta hade man inte trott för ett par år sen,
då hade jag gapa för denna lilla krabat o sprungi o gömt mej .
Men nu lär jag säga att jag älskar dom. . . Måste rädda dom innan
mina korpar hittar dom. . . Nog för de har dega i skuggan under bilen.
Dom släpar o tuggar på allt, han ju med apoteket oxå -tur det . . . 
Det vart min lunch idag . . . två påsar piller o pulver. . . 
Ja ja ,kanske inte riktigt hela sanningen. . . men det var bra att ha 
mina plåster nu när man grejja, min kropp e liiiiiiiiite i uppror just nu.
Men det kanske inte e så himla konstigt.Min arbets förmåga e tyyyp 15 min
med händerna o nu e det mer än den pisse kvarten. . . 
Såga o tälja. . .hej o hå. . . 
 Men det vart några klara planker. . .tyyyyyyyyyyp 4 av 12. . . 
 Dom e ju inga mini bitar direkt. . . well,well. . . 
tur va så kom Jimmy på besök så det vart tidig kväller.
Tyyyyyyyyyp 22,00 , men å andra sidan rätt rart att köra
på kvällen inte lika hett ute då.
Men som sagt det va bra att få fika pause.
 chrysler vs chrysler ;)
-55     vs     -56 
Så kan det vara ja, men nu måste jag ge mej .
Mina händer e bra paj just nu. . .
Hoppas man kommer upp ur sänga i möra. . . 
visar sig ;)  men om inte annat så har jag ju rester från min lunch. . . 
Men nu ska vi va positiva -klart man mår toppen!!!
Så e det bara -eller hur ;)
Men nu säger jag tack o go natt CU 2 MORROW!
Adios Amigos
Kramiz







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar