onsdag 28 september 2016

Vilken dag. . .

Uppe med tuppen idag. . .
Som vanligt så e an uppe vid 4.00.
Inge kul alls! Men snacka om att det regna.
Inte ens Tiger ville upp o ut -otroligt!
Han brukar va den som väcker mej , ska ha mat 
o sen ska han ut o härja (om jag inte låser dörren).
Men jag slapp upp o bråka me han, jag låg o glutta
lite på facebook . Det va inte så många som va ute. . .
Kanske inte så konstigt i tanke på klockan. . . 
Lyckades vela komma i ro en liten stund innan 
klockorna börja tjuta -dax att kliva upp!
jag passade på att dra mej medans gubben gick upp.
Lyckades vela slumra till så pass att jag vakna med
ett ryck när gubben skramla runt som en galning!
Han hitta inte sina bilnycklar till volvon. . .
. . .så det va bara upp o leta efterdom. 
Klockan gick o inga nycklar ,så han fick snällt ta 
chryslern till jobbet. Jag gick runt o kika utan  
resultat , tala med Bobbo -han hade inte heller dom.
Han o Berra trassla med nycklar igår,så jag tänkte
om han fick med sig våra oxå. . . Men icke sa nicke.
Jag leta vidare men sen vart det en frulle paus,
då knacka kocken på. . .fika sugen .
Mitt i fikat ringde gubben, han hade kommi på 
att han hade tat in gps:en o lagt den på hatthyllan.
Och  gissa vad som låg på den ??? NYCKLARNA!!!
Dagen vart räddad -wiiiiiiiiiiih!!!!
På tal om räddade. . .jag o Jimmy rädda fåglar.
Jag hade två talgoxar i kallfarstun, Ena lyckades jag
 lirka ut själv, men tur vi va två -för den andra ville
inte riktigt flyga ut. . .krakarna hade kommi in via katt luckan.
Tur att Tiger inte va där, han sov sm tur var. . . 
. . . annars hade vi haft fjäder party delux!
Så dagens goda gärning: Släppa ut två fåglar :)
När sedan Jimmy åkt vart det disk o kockning.
Fixade diskberget , sen vartr det lunch.
-det va länge sen ,men jisses va gott det va!
Hmmm, sen vart det tv soffa räta rygg o gnälla.
Tala med Camilla idag om helgens resa,
ser fram emot att träffa alla igen .......
Miss U all!!! Hoppas att smärtnivån e så pass så
man ork med allt , men annars piller så går det ändå.
Kan inte låta bli att le i tanke på den nya
 mindfullness vi uppfann . . . För det e ju så här att 
man ska enligt regelboken tänka sig ett vattendrag där
man lägger allt "skit " (bekymmer) på blad o 
skickar iväg dem o poff e bekymrena borta. . . 
Så nya mindfullness e  tyyyyyp:
Go på muggen ,släpp allt skit o spola iväg
bekymrena - poff allt skit e borta! - bra va?!
Lovar det vart roligt. . . speciellt med galg humor ;)
Så förstå resan till stockholm. . . stackars medresenärer. . .
UJ UJ UJ . . . Säger bara en sak. . .
Smärt pasienterna på 96C  is back on track!
Längtar verkligen , ha folk runt ikring en som e i samma
sits tyyp, man slipper försvara sig , förklara sig . . .
Vi kan varandra rätt bra, men konstigt vore det annars
efter förra årets Uppsala vistelser. . . 
Nepp , nu blir det CSI o sen kudden.
Fortsättning följer . . .


                                       

PS.                                                            
                            Jag har inte glömt dej Yvonne !                                           
På födelsedagen!
                                                         Ds.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar