tisdag 20 september 2016

Grubblat idag. . .

Idag har min hjärna jobbat på fullvarv . . .
. . .har grubblat på allt,bokstavligen på allt.
Jag har konstatera att jag lär börja säga nej.
Välja mina aktiviteter, tänka på vad som e värt
all denna värk o smärta. . .Ta duster med sjukan ,
att jag klarar inte kraven de har. Och att de får
ta o hjälpa mej få ordning på medicineringen.
Jag orkar inte med detta , pillrena fungerar INTE!
Jag har byggt upp smärtan sen början av augusti.
Enda de skyller på e att min omgivning har gjort
smärtan värre. . .visst visst ,jo det e klart att min 
fibro påverkas av min stress o oro osv.
Men min värsta smärta sitter inte där utan i
bäckenet. . .precis som före Uppsala rundan.
Och jag känner att mitt liv börjar hänga på den
dära jäkla rullen. Använd rullstolen så du inte 
behöver ta så mycke extra piller . . .Och du 
kanske orkar träna mer då -blir inte lika trött.
Okej ,känns lite bakvänt att använda rullen så 
jag orkar dra slut på mej med dubbla pass 2ggr
iveckan. . .Mutter mutter. . . jag hatar detta!
Känner mej så låst pga att det ställer in mina
piller - får ju inte köra då. . . Suck , kul i jul. . .
Sen har jag fundera på mina aktiviteter,
vad ska jag ha kvar o vad ska bort .
Hur kan man få balans i vardagen -så man ork 
med att va trevlig o inte sur o tvär  pga smärta.
Måndag: Träning + bassäng träning         
Tisdag: Kören  , blir vilodag pga månda´n
Onsdag:  Sykurs på ABF                            
Torsdag: Vilodag                                       
Fredag: Träning + Bassängträning           
Lördag/söndag: Padda dagar                   
Jag tror att just nu detta med varannandag,
ett "måste" för att min kropp ska palla med detta.
Som idag , förmiddan försökte jag tvätta lite.
avsluta med flera timmar i soffan under en filt.
Ont så man kan spy på detta! INGE ROLIGT!
Fast jag gjorde en liten looping till Amiz om
söndans utflykt. . .E-tuna Zoo. . .Så nu e det spikat.
Blir nog möe piller o rulle men det är en av
de dära "DET VAR DET VÄRT" sakerna.
Man behöver lite roliga saker här i livet ;)
I morgon e det kontakt med smärtan,sen apoteket.
Hoppas de kan koka ihop nå vettigt av denna
onda i häcken. . .ja just ja det e ju omgivningen. . .
Lär bli eremit om det ska bli lugnt -eller???
Äsch , shit the same! En dag i taget , 
Nu filosofera vidare om vad jag ska ställa på
henne på smärtmottagningen om.
Min latmask i ryggen gör ont så dom får dom allt
jaga ut åt mej-pproblemet löst! Så det så!
Men nu ska jag titta på okända (inspelat från igår).
Vi höres o störes!
BYE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar