onsdag 17 augusti 2016

Onsdag. . .

Jahapp, då va det lill lördag, gubben är på jobbet
och jag sitter här o filosoferar på dagens måsten.
Sitter o stirrar på strykjärnet . . .ingen lust men om 
jag ska kunna röja vidare så måste jag ta tag i tvätten.
Har ju ett kombinerat torkrum/ kontor. . .  det e 
ganska rart att få det gjort.Och det e rogivande att 
stå o stryka o vika.  Det ser inte ut att bli en solig dag .
Vilken tur,då behöver man inte ha dåligt samvete om 
man e inne o pular lite. Har legat o läst sen 3.30,
snacka om att boken e bra!
Har läst över halva boken nu, hoppas del 2 kommer 
på posten idag. . . då kan jag plöja vidare i denna.
Köpte dom på bokbörsen : butiks länk
Där kan man göra fynd om man tycker om att läsa.
Mmmmmm, så var det med det . Ska vela ta och 
hämta en kopp kaffe o sen börja med ta reda på 
tvätt berget . Sen kan man ta en läs paus igen. . . 
Skulle helst vela plöja igenom boken nu, men då
har jag ju inge bra att läsa. . . suck. . .
Så Leena håll dej till planen! = TVÄTTEN!

C U LATER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar