tisdag 16 augusti 2016

Ladda batterierna

 Försöker ladda upp med blommor idag ,
idag var det verkligen en tung dag .
Men jag kom upp för denna backe oxå.
Var förbi morfar o pratade med han en 
stund ,tog med fika åt han så det finns
nå gott till eftermiddags kaffet.
Känns lite lättare nu när jag fått va där
o pratat med honom.
Han verkar må rätt bra i tanke på 
omständigheterna . Han konstatera att
man måste lära sig att leva ensam nu.
Men ensam e han inte , han har oss.
Men visst lär det kännas att man förlorat
sin äkta hälft i tanke på hur länge de
har varit ett par .Dom har haft ett bra
liv ihop ,mycke fina minnen. . .
Man får sätta guldkant på dom.
Idag har jag hållt mej hemma , försökt att 
tvätta lite o i morgon lär jag ta reda på allt .
Bara bra att ha lite attt pyssla med, för i morgon
jobbar gubben igen. . .Så det blir nog att fixa 
tvätten o sen parkera i soffan med boken.
Sagan om isfolket var verkligen bra , så nu
ska jag ta o stänga ner detta o sen krypa ner i 
sängen o läsa. . .så nu e det tack o hej.
Hörs i möra,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar