fredag 4 april 2014

SOL - SOL - SOL


Wow vilket vår väder det har vart idag
UNDERBART!
Efter mitt plaskande med mr
var jag på en riktig solsken promenad.
Mormor bad mej att ta med mej påskris
när jag skulle komma o hälsa på idag.
Eftersom jag glömde plocka dom igår,
så vart det en promenad bakom
Linde Energi.
Och visst hittade jag lite fint påskris till
mormor o morfar . . .
Konstaterade att det va bra stora knoppar
på björkriset -rart :)
Så snart e det grönt ute - Sweet!
Men blev lite snopen när jag hittade
vide, för den va överblommad på de
flesta ställena. . . men tur nog
hittade jag en knippe  :)
När jag hade fått ihop min kvast
så puttra jag iväg till mormor
o morfar på min fredags date.
När jag kom dit vart det fika o sen
vart det en shopping tur .
Så idag tog min fika 3,5 h . . .
 . . .så det kan gå . . .
Ja -ja man ska inte klaga , det e ju inte varje
gång de vill ut o shoppa med mej .
men nu hade vi en trevlig eftermiddag .
Sen flyttade vi runt lite prydnads saker.
Vi gjorde en hylla med bara
näver saker som morfar har gjort.
Mycke fint var det  <3
Sen vart det lott skrapning ,
blidde en ny lott -kul :)
Sen vart det fara hem över me gubben min :)
Dags för lite FREDAGS MYS!
Efter middan vart det parkering framför tv:n.
Rätt va det var knackade på dörren .
Då kom familjen Seffon /Eide  på
lite kvälls fika :)
Så vi bakade en päronpaj
tillsammans till kaffet -göttans!
Och det va kul att kladda också -eller va säger ni brudar ?
Tack för ni kika in på kaffe ,
lika trevligt som vanligt  :)
Nu sitter jag här o jäser i soffan slö tittar lite på tv
medans jag sitter o bloggar . . .
Hmmmmm, nepp ,ska ta o kika lite på facebook,
ska se om det kommi nå nytt skvaller ;)
Ha en bra fredag kväll så hörs vi!
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar