fredag 11 april 2014

Pust !

Jisses vilken dag det vart !
Sitter o pustar ut efter dagens bravader . . .
Började ju med mitt graciösa magplask i lassarets poolen.
Sen vart det fika på 37:an, ladda batterierna inför
fika med mormor o morfar  ;)
Dom hade städdag , så hemtjänsten va där
och städa. . .
Men jag vart lite irriterad på städet ,
om man har städ på sin lott då ska man vela göra det .
Utan att man som kund ska säga gör det o det o det . . .
Ena tjejen hade nog helst vela gått hem som det verka.
Frågade om hon skulle dammsuga o damma osv.
Tänkte hiva ur mej att -va stod det på schema???
Ja o jag kan säga har också vart inom hemtjänsten . . .
. . .visst inge kul att städa men det skulle göras. . .
Hjälpte dom att damma sista rummet, för det gjorde inte dom. . .
Nåja det vart bra till slut ;)
Sen vart det att fara o shoppa , skulle fixa lite efterätt.
För jag lovade bjuda på mat idag när Jenny kom med My.
Idag vart:
Baconbiffar o potatis
och sen till efterätt:
Marängsviss
Och det smakade smaskens om man får skryta själv!
Och det får man ju ;)  - så det så!
Ikväll har det vart lugnt med My ,
vi tog en mini promenad innan himlen öppnade sig.
Han få ihop lite påskris innan vi vart som två
dränkta råtter . . . suck.
Sen vart det tv soffa o stickning . . .
Jag sticka o My finger virkade-sy junta ;)
I morgon e det dags för sy junta , så jag o My ska åka iväg
i morgon runt lunch tiden . . .
sen får vi se vad som händer.
Men nu ska jag ta o nanna kudde e helt kaputt!
O ont i min höft igen så jag tror jag blir galen !
Man ska vela inte klaga ,men idag känns det hemskt igen :(
Det som har vart bra så länge  :/ inget varar för evigt -suck.
Inte för mej i alla fall. . .
Men ,men vi hörs
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar