torsdag 24 oktober 2019

What a day !!!

I mitt lilla liv blir det aldrig som jag tänkt mej . . . 
Men varför skulle det ??? Då vore det ju inte mitt liv ;)
Låt se . . .dagen började med att smälta gårdagens intryck. . . 
JAG HAR FÅTT JOBB!!!
Jepp, jag har fått en ny tjänst :) på Kungsängen .
Och jag börjar i morgon bitti! Känns helt fantastiskt!
I´m back on track . . .nej då jag har INTE slutat på Spådam.
Utan detta är för att lilla jag ska få ihop livet igen :)
Och det ska jag - KLART JAG SKA!!!
Wo-hoooooo! Startar i möra 8,00 o kör till 8,00 på lördag,
jobbar dygn .Kanoon schema 9 pass i månaden .
Så svarar jag inte i luren "som vanligt" kan det va för jag jobbar .
Dock lite trist att starten är i morgon för då kunna jag inte 
bli med till Solna på mässan att jobba med Spådam .
Hade sett fram emot detta , men jag hejjar på alla goa 
tjejer som finns på plats
- NI ÄR BÄST!
 Men ,men så kan det va . . .inskolning på nya jobbet i möra.
Okej ,det gillade inte min bil. . . den packa ihop när jag skulle hem idag.
Hade vart på fika hos Jenny o Marcus ,rullar lagoma över
järnvägen o pang så smäller det o skramlar om hela bilen . . .
Jahapp! Rullar in till kanten o kikar under . . .
KUL I JUL!!!
Kardanen hänger o dinglar ,drivlinan av  :(
Lovar att det vart en hel jävla haranger av små
jävlar som hoppa ur käften på mej. . .
Såg allt svart . . .va fan ska jag säga till jobbet ???
JAG HAR INGEN BIL!
Lovar man hinner tänka mycke innan man sansar sig . . .
Vilket kan va lite svårt när man e hysteriskt förbannad!
Well,well. . .sen kickar logiken -fixa boxer hjälp . . .
Som tur va hade Marcus tid att hjälpa mej att släpa bort bilen
o fixa en snygg upphängning av kardan -spännband !
Ja det e tur man har finurliga kompisar :)
TUSEN TACK FÖR HJÄLPEN !!!!
Och lyckades snirkla till mej bil oxå, så till jobbet kommer
jag oxå . Så det löste sig ,slapp ringa o avboka jobbet .
Men kan ju erkänna att man bröt ihop ,
vissa dagar går till världshistorien  vill jag lova.
Men som jag sa , hade jag en "lätt dag" så skulle det inte
va en "vanlig dag i Leenas liv. . .så e det ;)
Nu sitter jag här i soffan på E-berg o funderar på om
man ska gå o lägga sig snart o läsa . . .så inge mer kan
kajka idag . . .lär ju ladda batterierna inför morgondagen.
För med min tur så lär det inte bli en lätt första dag
på jobbet heller . . .men vem vet . . .
Mirakel har ju skett förr ;)
Ha de gött ,så hörs vi förmodligen i helgen .
BYEEEEEEEE BYEEEEEEEEEE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar