tisdag 19 mars 2019

Damn. . .

. . .nu e det lite vår i luften ;)


Idag har det vart sol heeeeeeeeeela dagen , 
man har verkligen haft en energi boost .
Även om dagen har gått i 100 km /h.
 Va taxi på fm med masken :) vi hjälpte Krilla o Emelie 
till stan på ärenden.Medans dom greja med sitt va jag o 
Anki upp till rastgården o sola. . .
Men idag lär jag klaga på de Äckel som varit där o 
smetat hundskit på bord ,stolar . . .
Har ni så hemma oxå??? Sitta  på nersmetade stolar 
o fika på bordet som e fullt i hundskit???
HUR TÄNKER NI!?! ÄCKEL!!! 
Nog för man försökte ta bort lite men det går inte utan 
vatten o rengörnings medel. . .suck . . .
"MOGET" -NOOOOOT!
Men det visar bara att det finns idioter :(
Hur som haver , vi var på rastgården en sväng 
Masken fick leka lite idag oxå innan vi for tbax
till Storå vart dubbel fika där. . .
Emelie o Krilla bjussa på kaffe innan jag tog 
svängen förbi Jenny  så Masken fick träffa Baileys.
Sen vart det hem o fixa mat innan dagens stads runda.
Fick snabb kaffe besök av Pekka , va ju snäll o kastade
ut fika besöket för vi skulle ut o gå innan jobbet.
Men vilket promenad väder det va :)


Däremot va jag så "dum" o tog nya kängor på mej . . .
Ingen hit kan jag säga , har så jäkla ont i fötterna o hälarna :(
Kommer inte gå i dom nå mer till stada.
Men vi knalla på över björkhyttan, hagaberg ner till statoil.
Men sen kröp jag till korset o bad om lift hem , 
halta lotta o lerhögen fick skjuts tbax.
Sicken jäkla tur! Hade inte fixa gå hem. . .men ,men 
maten va klar när jag kom hem, hade slängt på slowcookern :)
Så det va bara att smaska innan man gick på kvällens pass.
Men ikväll känns det drygt, ont i munnen.
Har nog dragit på en infektion. . .gurgla med jox sen.
Det lindrar, men nå tok e det . . .ringa plågarn i möra.
Men, nu förtränger vi det en stund ;)
Så man ork jobba en timme till,sen blir det kväller.
Ha de gött så hörs vi !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar