onsdag 17 oktober 2018

Va tyst det är....

Ligger här på sängen o filosoferar.... Det e bra tyst för att va
här hemma hos Jaana,bara jag som e vaken-tror jag iallafall 😉
Vart en tripp hit efter dagens arbetspass, va så kul....
Han inte ur bilen innan välkomst kommittén kom utspringande
och kramarna hagla ❤️❤️❤️ tack dom värmde!
Är ju i mitt andra hem, saknat hela högen.
Va så gött att landa, det vart kaffe o läxförhör....
Har betat av spanska o det 30åriga kriget....
Jag lär säga att jag är imponerande av Jenisa,
Kunna rabbla regenterna o vad alla utfört under sin storhetstid.
Fick lära mej en hel del.... Hade nog snarka bra dom lektionerna,
för inte mindes jag alla år, regenter, förmyndare o slag.
Skulle jag ha gjort provet i morgon = IG!!!
Men onekligen vart jag sugen på att läsa språk...
För när man läste modersmål  så fick man inte läsa språk😕
Det har jag vart lite bitter på ... Men det är ju inte försent än....
Man kanske skulle testa på gamla dar.Det kanske går att lära
en gammal hund att sitta? Eller va tror ni???
Nog om läxor, som sagt vart en tripp även om morgon
dagens möte blev inställt.... Inge ont som inte har något gott.
Jag fick en ledig dag med Jaana 👍❤️👍 det var ju inte igår.
Så imorron blir det en  hel del skvaller .... Raaaaaaart!
Bäst att passa på innan ungarna kommer hem, för sen e man kokt.
Brukar va full fart, men för all del - det är kul ☺️
Men snacka om att det är tomt i sängen.... Ingen mask som
bråkar med mej  eller korpar som ska sno kuddar....
Så man borde va nöjd.... Men lite tomt e det.
Det är vela som med allt annat....
Man saknar inte kon förren båset är tomt😉
Men nu ska vela denna kossa sova, passa på medans man får.
Sååå natt i natt, vi höres o stördes.
💜 Kramiz 💜 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar