måndag 22 oktober 2018

Pengar människor. . .

Just nu så ilsken på pengar k--a personer !
Köpa mark när de inte bor här för att slutavverka allt inom 3 år.
Sååååååååååååå jäkla sur o ilsk på sånt!!!
Och sen fråga om vi kan röja för att han ska ha det uppställt
på tomten tills de hämtar upp det i vår . . . jäkla 08:or!
Ursäkta det va fel, menar 99:or -för de e banne mej inte 100 i pallet.
Jaaaaa nu e jag sur , för att de kör över folk som bor mitt i skiten.
Visst jag kan fatta att man ska gallra o greja, men att bara köpa 
meja ner o sen sälja . . .det har jag inte riktigt förståelse för -SORRY!
Nu ska det väck. . .allt ska dän ,bara att acceptera  :/  visst. . . 



Vart ska alla flytta nu då ? Hmmmm, o sen ska det dras
ny väg o rondellen bakom huset ska bli större .
Allt för dessa planer för mr Stockholm ska gå i lås.
Men egentligen ska jag inte gnälla, de finns dom som har 
mer bekymmer tack vare detta.
Jag hoppas det löser sig för att få en väg över sin tomt e ju inte 
det ultimata . . .förstår deras ilska oxå.
Speciellt när ens förslag inte blir hörda . . .kommer bli cirkus detta.
Kändes så trist att man inte kunna diskutera , utan att det va lite :
"Så här vill jag , så nu blir det så" -aningen enkel spårigt.
Brunnar kan grävas o trän kan planteras-det va inga problem.
Sen att föra andras talan i detta läge va ju inte lätt -suck.
För när man får in andras energier av ilska o sorg ,samtidigt 
va lugn o försöka va "lugn o fin "- blidde : fnyyyyyys tjur som ser rött. . .
Speciellt när man blir solo i en 30 minuter innan de kommer tillbaka
efter privat rundtur i skogen "letande efter gräns pinnar" :/
Sen tuggar fortfarande om att Berra sa det va ok. . .
Okej??? varför sa han inte riktigt så i telefon 30 minuter innan då ?
Jo ja tackar ja , fast det e ju  "bra "om jag kan få timmer trave 
bakom min Dart då rullar den inte ner till vändplanen .
Man kanske skulle hugga på det -eller? det var ju torrare i backen där
än bakom våran vedbod (där det redan e kalhygge) .
Det är ju dumt att stapla timmer på redan ner skövlat område,
"bättre"att ta bort allt grönt bakom huset. . .smarta gossar.
Det gör ju inget ,ne det e klart va gör lite grönska under sovrumsfönstret? 
Bättre att kunna vinka ner till grannen. . .suck.
En liiiiiiten tanke ,men det e en dum blondie ide . . . 
Kan man inte stapla timret där det tas ner??? Då slipper ju 
folk få fin utsikt på sin tomt . . .klart det är ju en dum tanke.
Måste vara opraktiskt ??? Eller är det för vi bor i Gusselby . . .
Fast det gjorde dom längst vägen där vi bodde förut, då va det inte 
tal om att behöva rensa i trädgården för att få ved
 -om man nu inte hade köpt för att elda förstås. . .
Pust,stön ,stånk. . .gnäll o gnat -men det va rart!
Pysa lite på locket -så det så. . . Då kanske man kan få ork till
att se på detta mer positivt. Får bra utsikt till grannen ,behöver ingen 
handbroms på bilen kan lugnt backa den mot traven. . .
Med lite tur så kan jag få den taksänkt om det rullar på taket.
Tak shoppad o klar bil-cooooolt.
Måste övertala grannen oxå att det är bra med ny brunn o väg rakt genom gården .
Låter helt underbart!!! NOOOOOOOOOOOOOOOOT!
Kan inte släppa detta . . .vart lite insnöad på detta. . . SORRY!
Man blir ledsen först att de tar skogen , det e inget man kan påverka.
markägaren gör ju givet som den vill. Men tycker det är synd att allt tas
ner o sen har man inget intresse för resten. Den biten är ju som den e.
Men sen att vi som bor mitt i eländet inte blir hörda, eller jo vi blir 
hörda men väldigt frågasatta varför vi inte tycker det är okej att det härjas på 
våra tomter -det tycker jag inte är okej. Samtidigt kan man tycka att 
se det från våran synvinkel. . . som jag gjorde med grannen.
Skulle jag uppskatta en väg för timmerbilar brevid min brunn,med 
argument att gräv en ny? Nej det skulle jag inte , det finns andra alternativ. 
Speciellt om jag hade gjort ett och försökte visa det, men inge intresse fanns 
knappt att titta på den .Eller som jag vart less på att dra ner all sk. sly 
från vår postlåda o ner  mot vändplan för att få timmer staplar.
Visst jag förstår att det är smidigt att va nära vändplanen,men när det blir tomt.
Hur roligt kommer det se ut sen då ? Att ta bort den lilla blandade kompotten
av rönn, björk,ask som växer vilt där nu. De lär ju dröja innan det växer
nåt där. . .o i tanke på att vi kommer bo mitt i slutavverkad skog. 
Då vill man ha så mycke kvar som möjligt-tycker jag iallafall.
Där av var ju förslaget att ställ där det inte växer nåt nu . . . lär nog inte 
vara så himla mycke blötare backe där än bland grönområdet de vill åt.
Sen detta med att göra vändplan större, absolut det kan jag köpa.
Det e svårt för timmer bilar att komma runt , men varför inte ta nu en bit av 
skogen som ska ner till det ändamålet ? Då har man kanske löst det problemet.
Känns som det hade varit ett bra alternativ ,när det ska huggas ner .
Det är nog lika mycke sten o bröte på alla sidor av vändplanen,
men då slapp man irritera  grannsämjan . Men ,men som sagt vad vet jag .
Jag är bara en åskådare på första parkett på cirkus Skog-väg .
Hoppas att nästa möte e "lite" mer lyssna,kompromissa,besluta.
Men den som lever få se ;)
The End

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar