tisdag 20 augusti 2019

Ännu en arbetsvecka . . .

Det är mycke som händer nu , har fått en ny kick :)
Nya insikter har vällt över mej o känns som mina
ögon har öppnats för nya världar .
Förra veckan började jag arbeta med nya projekt ,
det har ju vart lite stilltje i mina studier . . . har helt 
enkelt inte hunnit med -livet kom emellan lite.
Eller var det mr Mask ??? 
Han har en förmåga att protestera när jag pluggar . . .
eller om jag jobbar :D
Hundar o ungar -tyyyp samma uppmärksamhets krav
- fast rätt gött ändå , hur som haver . . . 
e man back on track, va iväg på spännande
grejer i helgen som gav mej blodad tand igen.
Sen känns det roligare nu igen när dom vardagliga 
bekymrena börjar lösa sig . . .
Hade lägenhets visning i söndags , nu håller vi tummar 
att jag blir av med denna snabbt .
Vore rart att slippa dubbla hyror  o sen vill jag verkligen 
flytta nu o inte i morgon ;)
För det e lite spännt mellan mej o grannarna . . .
men ,det är ju inge nytt men trist  - suck. 
Tur man har grymma husse hemma mellan varven .
Va har man hunni med mer för bravader???
Jooo, igår va jag o Anki ner på stan . Då råkade Masken 
bada i fontänen :D det bara blidde så. . . 
 Tänkte han skulle dricka vatten, 
men det sa plums!
 Och jag fick mej en dusch efter oxå .
Lite lagoma innan vi drog iväg o fika :)
Lyckades sno Darten av Berra en sväng så jag kunna
storhandla . . .det va inte fy skamm. . .
Det gilla Masken skarpt , få åka bil  ;) 
 Hitta en kul blomma igår , kan säga att den 
gillar flugor. . . det e en bra grej !
Fast idag va det lite rolig syn -skulle testa om den 
slöt ihop sina käftar . . .det kan jag säga att det sa smack i fingret !
Tur den e liten -fick ju fingret kvar :D
Men jag va lite snäll jaga flugor o slängde ner så den fick  
tugga lite idag . . .rätt fränt att se hur det bara smäller när den 
känner av att den har nå på bladen. . .
Hmmm,om inte annat så minskar flugorna med min hjälp. . .
eftersom jag vill se den tugga -bra motion. . .Jaga flugor :D
Ooooops , nu flög klocka iväg igen .
Dagens arbetspass va slut ett tag sen . Kanske skulle göra som Masken ?
Låter ju nästan som en bra ide . . .men jag ska bara . . .
checka lite grejer först innan det e dax att sova.
Men ,men . . .hogedi pogedi på er!
Så hörs vi en annan dag,
Kramizzz










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar