tisdag 22 maj 2018

Mörbultad sork. . .

Pust vilken dag det har vart . . . 
Full snurr hela dagen , okay nästan hela då .
Idag var det dax att plaska med Ankan ,rivstart på dagen.
Rätt rart när man har ont , bara guppa runt i varmt bad :)
Kan ju inte säga att det var otäckt med 34+ ,raaaaaaaart !
Men efter att man vart där så tror man att man blir healad o 
tar på sig rollen super kvinnan. . . Jag skulle ha ihop paviljongen.
Det vart en syn för gudarna igen. . . Jag vinglande på en kökspall,
med tält pinnar som förlängning för att nå upp med taket . . . 
Kan ju säga att det tog sin lilla stund o ramsorna vart många o låååååånga.
Men skamm den som ger sig ,allt går med lite våld. . . o fungerar inte det ?
Då tar man till krattan! Sen jäklar va taket på plats -så det så!
Säger att det e tur man inte bor i stan. . .   Jag med mina bravader. . .
 Kryper jag inte genom bilen med hund . . .
så står jag o hojtar ramsor under tält duken  ,såg vela ut som 
en tökenedär sak från stan som höjta ramsor . . . 
Men hade sommarens färg-vit ,inte svart ;)
Ursäkta humorn,satt o läste nyss nämligen om dessa böneutrop,
blir "lite" upprörd bara . . . sorry. . . men tbax till denna hojtares dag.
Som sagt mina haranger på pallen gav resultat:
Klar lagoma till vissa sluta jobbet . . .
Så där satt jag o ljuna när Berra kom hem.
Jäkligt nöjd ,även om det kändes som mina armar va av.
Men det kunna man ta ;) 
 Konstatera att det e lika bra att pyssla lite 
här hemma om man ändå ska va hemma nu .
Jag som hade gått i strejk, vart visst inte så :/ 
Får skylla på att Max ,Hugin o Munin ville ha nån skugg plats.
Måste ju tänka på grabbarna - viktigt med skugga i denna värme ;)
Fast dom har haft en soft dag ,mina korpar har vart o härja ute 
i ladan hela dagen , kom o la sig i tältet nu i kväll.
O masken Max fick åka bil till rastgården på date ,sen vart det till
campingen för ett kvälls dopp. . . 
Sen vart det en lååååååååååång promenix så nu sover han 
som en liten gris .Korparna e ute o jagar  igen . . . 
Motte det inte bli en massa orm o jox nu ,ork inte med härjandet i köket.
Men,men det blir som det blir . . . Snart dax att ladda batterierna,
e bra mör själv. I morgon står det staket hämtning,så masken kan löpa runt
ute på gården  :) utan att jag behöver va rädd han drar efter råbocken.
Sen ska jag försöka pyssla lite med mitt andra tält ,om mina armar vill
va med . . . har varannan damernas med mina händer igen :/
Tappar känseln från armbågarna o ner -blir marmorerad ,inte så bra.
Axlar o nacke e möra, så visst finns det en baksida med "arbeta".
Men man kan inte bara sitta på röva 24-7 ;) that´s life.
Men,men vila va det nu ja. . .  c u sooon ,adios amigos!
PÖSS & KRAAAAAAAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar