torsdag 24 maj 2018

Vilken dag . . .

Sitter här i soffan o grunnar på dagens bravader.
Det har vart lite upp o ner, idag va det mammas födelsedag.
Man skänker ju en extra tanke till henne idag, saknar dej . . . 
Men jag o Max va ut o lämna lite blommor .
Så vi satt där o filosoferade en stund .
Va riktigt rart att bara få sitta där med Max ,
tala om väder o vind . . .
Sen tog vi en promenix innan vi for vidare, 
blidde en liten blomster hund mitt upp i allt .
 Känns riktigt rart att kunna ha med honom nu ,
bara att öppna bildörren så går han in -duktig kille!
Så idag vart det fika i Storå :) sen va vi till rast gården 
o satt där en bra stund innan hemfärd.
Har vart lite av en åka dag, hade inge sug att göra nåt. . . 
. . . men ack va jag bedrog mej . . .
För va gjorde jag ikväll ??? Joooooo gjorde en inhägnad 
runt "rökrutan" på framsidan. . .Och nu kan dörren va öppen 
ifall mina killar vill traska ut själv oxå :)
Vart att rensa lite ogräs på insidan av staketet. . . 
 Aningen igen växt var det ju. . . 
och vissa tyckte det va bra med rensad rabatt. 
Blommpinnarna vart perfect mag kliare :D
Andra funderade nog vad som händer ute. . . 
 men som sagt nu har vi fixa en "mini ruta". Beställde hem staket,
kommer förhoppningsvis på måndag. Tyyp 60 m som ska
upp på andra sidan huset ,detta e inhägnaden åt matte .
Hennes skammvrå ;)
Så förmodligen så blir det inget gjort i möra. . . för nu har jag 
defenitivt inga armar kvar. Men ,men that´s life. . . Igen.
Så nu ska jag titta klart på kvällens film på 6:an

Så vi höres o störes,nu e det Diesel Tajm!
C U ,Kramizzzzzzz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar