måndag 21 maj 2018

Suttit i bilen mest hela dagen. . .

Idag har träning de lux dragit igång.
Jag o Max har suttit i bilen hela dagen ,okay nästan hela dagen.
Började i morse när jag insåg att om jag ska kunna ha ett liv med
denna knöl så måste vi fixa bilfobin. . . Vad göra???
Jo upp med alla dörrar o sen startade vi med träning.
Varje promenad började jag med att krypa igenom baksätet ,
från ena till andra sidan med Max i släptåg. . . 
Lika så när vi kom hem på gården  in i bilen o ut på andra sidan 
för att få komma in i huset. . . pust o det va cirkus vill jag lova.
Tur ingen såg oss, jag kryper med hund efter :D
Ja ja , steg två vid lunch . . . sitta i baksätet . . . med dörrar öppna.
 Hej o hå va kul det var då . . . men jag lyckades få han att hoppa in 
frivilligt till slut o sen ligga kvar o snarka . . . steg 2 lyckat!
Okay ,sen ska ju man träna att stänga dörrar oxå. . . hmmmm.
Nästa promenad vi gjorde in i bilen självmant när jag öppna dörren,
trodde jag drömde-woooooooow ! Stolt matte! Steg 3 va nära nu då . . . 
stänga dörren -jepp det fungerade ! Kan ju knappt tro det , hunden lägger sig.
Inte illa pinkat för en halv dags jobb. . . det tar sig ! Öppnar o tar ut Max.
Vi drar in en säng sen börjar kuggarna snurra igen. . . undrar om jag kan.
Well,well jag planerade min lilla tripp . Under nästa pink runda ringer jag 
o bokar en fika hos Jenny.För lyckas jag få in Max igen så drar vi på en repa.
Sagt o gjort ,kommer från rundan, öppnar dörren-hunden hoppar in .
WOOOOOOOOOW ! Stänger dörren o hoppar in fram, inte en min.
Startar o Max lägger sig snällt på sätet ,så då drog vi :)
Så vi tog oss en tur till Jenny på kaffe ,det gick jäkligt bra.
O han hoppa in själv i bilen även hos henne, så nu fixar han det .
Fast jag fick gå in där före ,men man kan ju inte begära för mycke
av killen på sin första dag på Booth camp a´la Leena ;)
Först ut o kuta 100 ggr per dag så vi får ner han i vikt, men sen 
detta hoppande i o ur bil. . . men vi kommer lyckas med detta ska ni se.
För se det tog ju inte slut på Terrorn för där idag. Efter middan så kom 
jag på att mjölken va slut .Måste in o handla. Okayyyyyyy, Max!
Uppställning nu kör vi igen! Han insåg snart min ide , så utan knorr in i bilen.
Denna gång behövde jag inte hoppa in i baksätet, han fix it .
Blir lika paff varje gång , men sen vart det att skapa ett roligt minne
till att åka bil oxå.Mjölken fick vänta. . . det vart raka spåret till Tempelbacken.
Rastgården där ,det mindes han  :) kul ! Och kul vart det , han fick 2 kompisar idag.
En terrier o en gråhund som han fick leka med i dryga timmen , så nu kan jag 
meddela att mr sover gött :)  Han har haft en hemsk dag ,men den fick ju ett roligt slut.
Och förhoppningsvis så kommer det fortsätta med framsteg,
då kan vi fix this -Maxen o jag :) 
Inge ont som inte har nå gott med sig -eller???
Detta med att hurtta med honom för att få bort dom extra kilon han har ,
då kanske jag får det oxå . . . o åka bil. . . kan bli möe kaffe rep ;)
Tempel backen , nya människor o hundar -alltid kul att snacka . . .
. . .hittade en "syster" idag med .Allt har sin mening.
Men nu ska jag göra som Max slänga ikull mej.
Dock på soffan o glutta om det e nå bra på tv:n.
C U Sooooooon,Kramizzzzzz 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar