torsdag 15 februari 2018

Völva Dress

Idag har jag :
Klippt tygen,
sytt,
 trätit ,
sytt,
 sprättat ,
trätit,
och 
sytt lite till. . . 
Meeeeeeeeeen nu e jag klar, blidde blod, svett o tårar .
Fast det var det värt i slut ändan,nu e den klar!!!
Min Völva dress :) 
Svart klänning  av ylle, med en överklänning av linne.
Blidde riktigt bra ,om man får skryta lite-o det får man !
'För inte hade jag trott att jag lyckades sy detta helt själv.
Det tog mej visserligen en hel dag , men nu e den klar.'
SJUKT NÖJD !!!
Nu ska jag försöka varva ner o njuta av dagens jobb.
Försöka heala mina händer,för nu e de paj.
Ser ut som jag har luch korvar till fingrar . . .
. . .ryggen känns den med. . .
Men se idag e det värt det ,helt klart!
Ha de gött, nya bravader i möra.
Adios Amigos,
KRAMIZZZZZZZ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar