måndag 19 februari 2018

Full almanacka!

Och hur ska man orka med detta???
Konstatera att det e fullt, fullare ,FULLAST!
Hur ska man fixa detta,det e läkarbesök, möten,mässor,
ja jisses inte ett möte helst 2-3 per dag o sen ska du hinna med 
det roliga oxå. . . vart ska man plocka in det tro?
År 2090??? Tes då e jag ledig -tror jag  . . . I´m dead meeeeeeeeet!
Konstatera att nu e jag hemma en vecka till,sen rymmer jag !
Är det så konstigt igentligen???Ända chansen att få pusta ut från 
denna stress o jäkt AB :/ Känns som jag måste klona mej snart .
Det har vart mycke på sistone, jag har häcken full. . . 
Kom på mej själv i morse ,stod med kaffe koppen i näven o 
säga åt mej själv:SLUTA STRESSA !!!
Klockan e bara 7,30!!! DU HINNER!!!
Tur man har haft en hyfsad helg, va o festa lite i lördags. . . 
Även om jag skulle behövt klona mej då med.
Skulle vart på badet på kalas , men valde att blii kalas på campingen;)
Ja nästan iallafall. . . det va länge sen man va där o grilla o greja.
Så det vart riktigt rart att skvallra o ta sig en o annan go dryck . . . 
Tur man har snälla vänner som kan skjutsa dan där på när man skulle va kyrklig. . . 
Jodå du läste rätt, jag va i kyrkan . . . även om detta gjorde mej sömnlös !
Tur man inte måste gå ofta på mässa, hade inte gått heller om det inte va 
för att ära min morfar som gick bort 6/2-18.
Dom läste upp alla som gick bort nyligen o tände ljus för dom.
Så det vart att klä upp sig , Prästinne kläder o iväg.
Det kändes bra eftersom jag inte kommer deltaga på hans begravning nästa vecka.
Men nu har jag varit på detta så det lättar lite på samvete, även om det kändes bra 
galet att gå på mässa i kyrkan. Men som sagt det var för dej MORFAR !
Så kan det va ja. . . idag vart det en tripp i snö yran oxå. . . 
Va hem till Camilla, vart paket ,semlor o skvaller . . . . .
Det va riktigt trevligt rymma,inte va anträffbar i telefon eller hemma.
Det  va välbehövligt vill jag lova. tror vi behövde skvallret båda två .
Tusen tusen tack för en toppen eftermiddag :) det får vi göra om snart.
I morgon blir det sjukan dag -igen . . . få se om de släpper hem mej i möra.
Sist drog de över tiden de lux. . . .o jag lär le o hålla klaffen så de inte
blir fler möten o jox! Börjar bli trött på detta klippkort till sjukan.
E det inte ena så e det det andra...SUCK!
Men kommer jag inte hem i morgon så kom o besök mej på psyket ;)
Då kom de med krama mej själv tröja o locka in mej på rummet med semlor :P'
Har ju dessa möten inför min sk nya arbetsprövning som  jag proppsar på .
Försöker få grönt kort ,så man kan få ihop nå vettigt syssla. Men de proppsar på
att jag ska ha 100% hemma eftersom mina armar e som de är.
Kan fortfarande inte använda dom mer än max 15 minuter innan de e blå marmorerade ,sen förlorar jag känseln helt . Sen får man sitta där o vänta på att känseln ska smyga tbax.
Kul i jul . . . NOOOOOOOOOT! Men det e bara att gilla läget!
Lär man sig leva med en sak ,kommer nästa som ett brev på posten. . . 
Så man kan säga att man hatar detta. . .  men tror det skulle va lättare för folk 
att acceptera att man e dålig om man fortfarande satt i rulle o 
behövde hjälp med allt. . . fast det var mina värsta år !!!
Önskar inte det ens till mina värsta fienden . . . då e det illa vill jag lova!
Så , med det vill jag sagt döm inte någon . . . ni vet inte va den får 
genomlida dagligen . Det syns sällan utanpå hur det känns innut i . . . 
Dom osynliga sjukdommarna e ofta de som e värst . . . 
Trust me -I KNOW!  Men slut med negativa tankar ,nu ska vi se de 
positiva i allt ,sjukan i morgon. . . innebär den obligatoriska fikat !'
Den kan man ju inte va utan ;) eller hur? 
Men nu e mina händer blå o stickiga,så nu sätter vi punkt här .
Haaaaaaa det bäst , C U SOOOOOOON!
Adios Amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar