måndag 12 februari 2018

Avskaffa MÅNDAGAR!!!!!!!!!!!!

Ännu en dag som kan gå till världshistorien,
med buller o bong! Fyyyyyyyy F-N!
har haft den mest motiga dagen som finns på en vecka.
I morse kunde jag ha mörda klockan ,hade gärna legat kvar o sovit .
För mina batterier e inte färdig laddade på långa vägar. . . 
Men va gör det om hundra år. . . 
På förmiddan vart det annonser till tidning , sen vart det stor städ.
Lagom när det va klart ,var det dax att åka ner till stan o hämta 
grejer från morfars lägenhet .Så jag lyckades knäcka ryggen med att
bubba mitt gamla skänk. Så Grattis till mej!Då insåg jag att jag skulle baka oxå. . . 
Gjorde oxå ett sista tappert försök att hitta finskt bröd för att slippa detta bakande.  
snoka om det fanns finskt bröd på affären . . . men det fanns inge :(
Nåja skåpet e kvar i min bil, o brödet vart pannkaka oxå.
Eller första vart ju bra . . . 
. . . men sen vart det KAOS!
Mitt i mitt bakande när jag står i telen ,hör jag spraket o ser hur det 
slår ut en eldsvans under kylen . . . o sen small propparna!
KUL I JUL!!!! O lukten av bränd el! -CRAPP!!!
Det var bara att avsluta samtalet o börja hiva ur allt ur kylen .
Så man kunna dra ut den ur skåpet . . . crapp!!!
Det va RÅTTORS FEL! Kabeln va nästan av  :( 
Nåja tömma ut maten, dra in dricka kylen så länge . . . . '
.
Okej inte det ultimata ,men det fungerar . . . så länge.
Blir att hämta nytt på onsdag när mr e ledig.
Men mitt bakande gick åt skogen nu. Degen vart 
kass ,men va göra? Va tvungen att fixa detta mitt i allt.
Så brödet i ugnen . . . innan proppen gick. . . ja ni kan ju gissa.
Degen var kass, men det vart jag med efter att hasa kyl.
Inte min dag liksom. . . men nu känns den vill jag lova.
Så typiskt . . . allt på en gång. . . o dra runt detta gjorde  att det 
vart dra fram städ grejerna igen. . . inge kul alls. . . 
Men tur det inte fatta eld. . . men det förklara varför proppen gick tidigare .
Jag muttra o hittade inga fel,skyllde på vatten beredaren .
Men den va nog på g tidigare men det vart varken rök eller eld den gången.
Bara tur i oturen att man e hemma o ser allt jämt. . . 
Så nu har jag städat igen ,paja ryggen o lär köpa bröd :/
Nåja det kunna vart värre. . . men nu får vi hoppas att mina motgångar 
slutar . . . om inte annat ,nu har jag spegel på dörren .
Så nu kan ni sluta med dumheterna!
Nu ska jag ta kväller iallafall,e totalt paj i ryggen just nu.
Så nu ska jag lägga mej på mitt får skinn o glo i taket.
Over and out!
C U!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar