måndag 4 december 2017

Måndag igen. . .

Alla tiders vackert väder vart det idag -MYYYYYYSIGT!
Kan ju inte ha fått en bättre start på veckan -eller hur???
Så det blidde långpromenad med Max :)
 Tur man har skogen runt hörnet. . . så härligt . . . 




 Nog för vi dröna ute halva dagen men vi har gjort en hel del annat oxå.
Jimmy kom på fika, sen när han åkt började jag baka stjärnor.
Bättre sent än aldrig , dom brukar va klara till första advent.
Men ,men som sagt bättre sent .Sen vart det bara en halv sats .
Orkade inte med en stor,tur det vart dryga 60 st ändå. . .  :)
Däremot vart dagens middag liiiiite HOT!
Jag skulle göra spagetti o köttfärssås ,man kan vela inte 
misslyckas med det . . . eller ??? Jooooooodå om man heter Leena!
Inte bra att va i sin egen lilla värld . . . skulle sula i tomat pure,
tänkte snåla med ketchupen . . . så in i kylen o hämtar tuben ,
ny va den oxå så slå hål på den o ner i panna två rediga stängar.
Men va sunkig färg .tar vela lite till så ska det nog ordna upp sig .
lite kryddor på det så blir det bra , i med grädde. . .mmmmmm.
Smakade av o JÄKLAR VA STARKT! 
Tittar på krydd burken . . . vanlig Allround -fatta nada!
Ser tuben!!!
och att jag tog halva tuben!!!
JIPPIIIIIIII!!!! SMARTA JAG!!!
Nåja vad göra???Well tur man hade massa gräddfil o grädde
det fick ju bort det värsta! Så den vart ätbar ,gubben tog ju
matlåda så det vart hyffsat efter mycke om o men . . . 
Hej o hå! Säg va jag inte lyckats med igen ????Måndag va det :P
Sen vart det pyssel med fårskinn. . . 

Lite små fix kvar ,men en bra start iallafall :) 
För sen va jag o killarna ut nyss på en natt runda till skogen.
Passar på nu när månen lyser fint o himlen e full i stjärnor,
det e otroligt vackert ute. . . Love it!

 Nu ska vi mysa i soffan o glutta på Johan Falk.
Sen blir det natt i natt. . . Ha de gött c u 2 morrow!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar