söndag 3 december 2017

Då var det söndag igen . . . .

Sönda´n e här ,trött o sliten efter helgens bravader.
Känns att man har haft fullt upp igen. . . men det va det värt.
Igår va jag o Max o hälsa på Camilla o familjen :)
Det gick bra ,huset stod kvar när vi åkte -sweet!
Och vi fick komma tillbaka ,så det måste gått himla bra ;)
Fast inte undra på, han e ju mattes kille ,klart han fixar det .
Ända va att hoppa in i bil e inte hans grej . . . men det kommer 
säkert med tiden.Bävar lite för onsdagens. . . ska ju försöka mosa 
in han i bilen för vi ska åka till vetrinären då . . . 
Men det kommer säkert lösa sig det med .En dag i taget nu . 
Så igår va det road tripp, idag möljade vi klart här hemma
medans gubben jobba. . . så nu e julpyntet uppe :)
Hjälp fick man med att riva runt i grejerna ;)
Och givet kom tomten upp i fönstret på vinden . . . 
Givet så hamna min dass tomte på muggen även i år . . . 
va vore toan utan tomten ???
 Har inte bara röjt idag , slängde ner mej i soffa en stund o tog 
fram min stickning. . . inte illa för att va lilla jag . . . 
Plötsligt så händer det . . . bra gymnastik för mina trasiga nävar.
få igång blodcirkulationen. . . nytta med nöje var det va???
I morgon ska jag klura ut hur jag ska omvandla mitt fårskinn
till runduk. . . skaffade en vit till detta ändamål.
Så det får bli morgondagens proiject alá Leena i möra.
Sen vet jag att det vankas fika gäster oxå så det  blir nog rulle i möra.
Men nu ska jag pusta ut i soffa en stund till. . . 
Ska kika på temptation Island i brist på annat ;)
ha en fortsatt bra kväll. . . 
Kramizzzzzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar