måndag 10 november 2014

Månen lyser. . .

. . . jag kan inte sova!
Så man kanske e lite mån galen . . .
. . . o e man lite galen så kan man ju testa
lite andra galna saker som :
Man har ju inget att förlora -eller hur ;)
Som sagt galen idag , inte bara för månen , utan min värk
kom igen efter att ha gått o stått lite ikväll.
Det kanske vart möe av att sitta o pyssla idag .
Jag ,Lena o Jenny va de tappra kämparna som satt o
pyssla lite med decopage idag .
Men tror det vart mest skvaller o fika . . .
Gubben va snäll idag , han baka en äppelpaj åt oss idag .
Smarrigt värre ,så n gjorde han bort sig,
han får allt baka fler ggr-så det så!
Efter pysslet kom ju som sagt Marcus o My +Katja.
gjorde kyckling gryta o bjussa på .
Den vart lika go o uppskattad som vanligt -tur det  ;)
Så det vart värt molande o gnolande. . .
Tror att det var den lilla stunden som paja mej igen.
Blir rulle dag i möra med, minst ont -man ork inte med
detta annars. . . det e hemskt!
Hoppas kallelsen kommer snart till Uppsala,
så man finge ordning på detta.
Så denna dag har vart lugn, har knappt vart  utanför
dörrarna. . .eller där ljög jag .
Följde med Jenny ut o rykte och i morse va jag o
gubben förbi gravarna.
Åkte t med ljus för det var farsdag , farmor fick ett ljus
så hon inte skulle känna sig utanför. För hon ligger brevid
mamma o pappa. Berras föräldrar ligger precis bakom mina.
Så vi har alla 3 på samma ställe <3
Så kan det va ja. . .  n har jag två som snarkar här.
Tiger i fotändan av min säng o gubben brevid.
Förstår inte hur de kan bara däcka så där , en annan får
kämpa riktigt för att somna. Medans dessa herrar hinner
knappt lägga ner hövve innan de snarkar -suck.
Ne man kanske skulle testa o ta kväller. . .
Blir upp me tuppen, sen hämta o skjutsa tösen igen.
Om inte min höft e helt paj i möra. . .  sen ska jag till sjukan
o plaska lite :) kanske kan få liten tejpning igen .
Sen blir det hem o kocka o köra kvälls rutinerna. . .
Hej o hå :/ Halleluhja för måndagar -Nooooot!
Men det e bara att bita i det sura äpplet o hugga tag i
alla vardags sysslor i den mån man kan o ork.
Men för att ork lär jag vela sätta punkt nu,
meeeeeeeen. . .
Så hörs vi i morron
Kramizzz

 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar