lördag 21 maj 2011

Lite tur...

Hittade en fyrklöver idag,insåg att vilken tur jag har haft och har...
...varför gnälla när det finns dom som har det värre...
Okej jag har gnällt rejält - men det har varit lite olyckligt på siståne...
Men nu hoppas jag på tur - mycke tur! - Hitta ju klövern idag = tur !
Idag sken solen,vilken skillnad det gör på humöret,man blir pigg o gla :)
Känns skönt att va ledig hemma med gubben,vi tog en tur idag.
Åkte bara runt ,kom hem och avslutade dagen med en helgstek ...
Man uppskattar dom där små grejerna numera...
och jag lovar att det e inga fel...ta dagen som den kommer,
leva ut den i  fulla drag-sköööönt!
Efter dessa smällar jag har haft nu,inser man en sak.
"Var dag är en sällsam Gåva"-så ta vara på den!
Nej!- jag har defenitivt inte blivit religiös ,nästan tvärsom...
För det finns ingen rättvisa! Inte när det verkar som Synden straffar mig.
Undrar vad man har gjort i tanke på allt som händer...Det kanske är
som min kompis säger:"Du var nog Hitler i ditt förra liv".
Skämt o sido,men man tappar tron flera gånger om ,
när man ofta har drabbats av elände.
Nepp nu ska vi inte börja drilla om religion,
nu ska vi göra ett konstaterande life goes on!
Och min klöver kanske kan ge mej lite tur på vägen :)
Hoppas det blir en solig dag i morgon oxå,
så vi får vara ute och njuta av sol o värme.
Ha en bra helg//Leena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar