måndag 27 november 2017

What a day. . . .


Idag var det vela en sk "bad pain day".
Gårdagen kom surt efter helt klart , ont i vart endaste mm i kroppen.
Men vilken jäkla tur att man har hund. . . suck. . . han måste ut  :/
Trevligt trevligt. . . ja ja har vart ut ett par gånger.
Sen var det julavslutning på Wokhouse med finska föreningen.
Det va inga fel inte, även om det vart lite jäktigt tack vare min lilla vovve. . . 
jkag skulle ut en sista sväng innan jag åkte så han skulle fixa va hemma.
Så ut glad i hågen, va hittar Max i skogen ? ALLA VATTEN PÖLAR!
Som alla ungar ett jämnfota hopp mitt i pölen framför matte :/
Så det vart snabbt in o byta om , jag som innan promenaden hade 
fixa mej inför lunchen. Men ,men det va bara att svida om lite snabbt.
Har man djur så har man . . .Sen vart det lite butiker o fika med moster.
Fick med lite fiskar till akvariet ,nu  finns det lite guppyn ,2 malar o 3 räkor
som sloss i mitt stora akvarie. I morgon ska jag till Lenas zoo o shoppa fisk.
Ska bli såååååååå kul ! Sen vart det boka tid till snippning av vovve.
Så det blir en "moster " den 7/12 . . . lagom till man ska åka .
Hmmm, ska fixa barnvakt till han oxå. Tur det inte e mr diesel . . . 
Då skulle jag drabbas av magsjuka ;)  ha haaaaa. . . 
Nåja har ju lite tid att fixa baby sitter ;) 
Va har vi lyckas med mer då ???? Jooooooo, jag tog o
duscha Max idag :D fast jag tror vi vart lika blöta bada två .
Han älskar vatten den lilla ligisten! Så det gick ju lätt till han
kom på att det e kul att hoppa runt o ruska på sig :P
Nåja . . . ren vart han en stund. . . för nu när vi va ut . . . 
Ingen snö bara en massa gegga att traska i  :/
Så det e bara att börja om i möra ;) men men som sagt det e
tur han älskar att plaska .
Hmmmmm inte dålig musik idag på diggeloo. . . fastnar mellan 
skriveriet idag . Bäst att lägga ner detta o njuta av min te kopp
o mysa en stund nu i soffan. 
Ha de gött så höres vi .
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar