söndag 26 november 2017

Helgen e slut o jag med den . . .

Igår vart det en :
Hämta mitt nya Akvarie hos Lena i Grödinge.
Men se min gps fick för sig att hon bodde i Nacka.
Mindre kul vart en loooooooooping de lux, men efter
lite om o men vart det rätt till slut .
Bidde grillning innan next stopp i Vagnhärad, 
det tog dock sin lilla tid att ta sig dit .
För det han ju bli bra svart ,så det bidde en  loop innan jag 
hitta rätt väg mot Nyköping.
Alltid spännande när mobilen lägger av o med den gps:n.
Men det vart en kvälls fika hos Jaana oxå :)
Dock vart det lite sent innan jag var hemma, tyyyyyyp 01.00.
Men ,men det va ju en som va gla o se mej iallafall MAX ;)
Idag har det blitt att flytta akvarier o rensa o greja.
Tagit dän mitt lilla i matrummet, konkade dit mitt som jag 
hade i vardagsrummet. . . men den blidde bra där. . . 
Sen det nya då . . . den e kanoon fin den !
Men det gick ju inte lika bekymmersfritt vill jag säga.
Först va det ju att sätta fast bakgrunden,det va lilla bekymret.
men se när vi hade fyllt upp den ,så såg jag att den va sne på bordet.
Så det vart att tömma den  :/  mindre kul.
Lagoma när den va nästan full började vi titta att det var en jäkla massa
vatten på golvet då hade den utvändiga pumpen lagt av :(
Det rann vatten där elkabeln gick in i pumpen  . . . CRAPP!
Stoppa hinken under ut med skiten o fylla på det en gång till.
Damn , det han ju komma en hel del innan vi upptäkte det .
Men men vad göra? då slog det med att jag hade köpt en tok 
förstor pump tidigare till 120 liters akvariet. . . den tar vi.
Sagt o gjort ner med skiten i akvariet o syre vart det , hela akvariet 
e fullt i luft bubblor nu :) Så nu får den stå tomme till jag ska iväg o hämnta
firrar på tisdag . . . men som sagt vilken cirkus det vart !
Och stackars hund. . . han vart så virri av allt vattnande på golvet ,
så idag va första gången han vattna golvet han med :/
Ja va säger man ??? vi skvalar med vatten o ser ut som vi 
pinkar i hinkar o golv. . . blött högt o lågt. . . 
Så inte undra på han ska oxå va duktig -suck. . . . 
men en sak e säker, kommer jag upp ur sängen i möra,
då e det ett mirakel igen .Bra muck i ryggen o benen. . . 
Så nu ska jag rikta näsa mot sängen ,
TACK O GO NATT!
C U 2 MORROW
Kramizzzzzzzzzzzzz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar