onsdag 15 november 2017

Middag o trevligt sällskap

Haft en full rulle dag . . .
Har fixa o trixa inför träff med Berras släkt idag.
Det vart in o handla o joxa, hiva undan mitt kaos de lux.
Men I MADE IT ! 
Fick nämligen reda på igår kväll att vi skulle ha en date 
med släkten här igår,däär av han jag inte skriva. . . 
Jag hiva undan mitt kaos de lux av pinaler o tyger mm
som jag så fint hade släpat fram inför project x-mas!
Nåja, jag skovla undan allt ,så idag hade jag bara sk
fin lir kvar . . . tur det . . . för jag insåg att jag inte  skulle
ha hunni med allt idag. For in till Linde o shoppa lite inför midda´n.
Jag fixade helstekt fläskfile´ ,gratäng o pepparsås.
Vart kalas trotts att när jag skulle värma ugnen,så missade jag en 
stekspade som smälte i ugnen.... panik panik :P
Tur så hade man inte maten i ugnen -pust!
Men klet blir det av smält plast. . . looooovar det vill jag lova:/
Well,well fick ju ren ugn innan kockande . . . så nu e den fin inför julen oxå.
Men stress o jäkt så gåååååår allt. Inte för någon hade brytt sig 
om jag hade städa eller inte , men kändes toppen.
Har haft hela släkten mer eller mindre här hemma,
trevligt var det . . . mycke skratt vart det o historier utan dess like.
Ni som inte va här missa en hel del ;) 
Men nu ska denna trötta sak ta kväll,en stooooooor skål glass
o sen mot sängen o plöja en dvd med en favvo i repris . . . 
c u later gater ,ha en bra kväll!
Kramizzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar