söndag 14 augusti 2016

Jobbig dag

Jag vaknade som sagt tidigt  , nu med facit 
i hand har jag vakna den tid då man börjat vaka
över min mormor. Hon somnade in på morgon.
Efter att jag bloggat o så i morse kom samtalet, 
nu har hon somnat in. Jag hoppade i bilen för att 
ta ett sista farväl av henne. Det känndes lite jobbigt
eftersom hon var så lik mamma när hon låg där.
Men samtidigt var det skönt att få åka dit innan
de gör i ordning osv.  Jag e kanske lite dum
som tycker att det var skönt att det gick fort , för
hon har verkkligen haft prövningar nu sen mars.
Hon har kämpat ,  haft vatten i lungor,blodförgiftning
u name it. . .känns skönt att hon har fått gått vidare .
Mamma möter nog upp henne , så själv är hon inte .
Vet att ni båda har det bra nu. . .
Efter avskedet åkte jag över till Suvi o Joppe ,
Satt o pratade med dom en stund, de hade gjort så fint 
på bordet i mormors o morfars lägenhet. . .
Änglar o ljus ,så fint . . .blev en fin minnes stund.
Men sen åkte jag hem över, blidde glass o film. . .
Gudfadern o päronsplitt -vilken combo. . . 
Man va som i en liten bubbla tills gubben kom hem.
Han o jag gick ut i skogen för att ladda batterierna.
Naturen vart min avslappning . . .det e så tyst o vackert.



 Tack Berra att du vart med-love U!
Men nu ska jag inte skriva mer , ork inte o jag suddar
o skriver o suddar o skriver. . . Kan lika gärna lägga ner nu.
Men,men en sista vers . . .

Enkelit kauniit taivaalla tuolla
pitäkää mummostani huolta
amen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar