torsdag 28 januari 2016

Tårar till glädje .

Har haft en tuff dag ,eller rättare sagt ikväll var det jobbigt.
Min värd rasa lite ,livet kom i kapp en .  
Satt o stor tjöt här hemma på sången när gubben kom hem.
Jag  skulle ha åkt till stan  , men jag skicka ett medelande till
moster o sa som det var - sitter hemma o grinar o att jag 
inte kommer idag . Han knappt lägga ifrån luren innan det börja
ringa ,det var hon. . . fick mer panik ,för jag kunna inte svara
med gråten i halsen. . . men tror du hon gav upp???
Nepp , eftersom jag avvisa samtalen då ringde hon
 på gubbens lur (riktig telefon terrorist ;)  ) .
Sa till gubben att skit i o svara jag ork inte tala. . . 
. . .men sen fick han ett medelande av henne .
Sen satt Leena i bilen o Berra körde mej till henne .
Det var som så att kom inte jag dit så kom de hit. . . 
. . . enklast va tydligen att sutta mej i bilen enligt gubben .
Och så här me facit i hand gjorde han det bra ,
även om jag höll på att dö när jag klev in. . . 
Moster mötte mej vid dörren o in ifrån rummet hördes
massa prat ,fick lite panik o tårarna rann igen.
Jag där bland folk ,vart lite pinsamt att hamna där 
rödsprängd o snyftig. . . dom hade lura mej dit på 
överasknings fest :) Möttes av en hög med tjejer 
som hade samlats för att gratta mej. . . det var jätte
fint dukat med blommor o ljus . . . mitt på bordet en 
stor jätte fin smörgåstårta -mums!
Lite pinsamt att sitta på en stol o dom sjöng för mej .
Det var inte igår jag har vart med om det  .
Sedan vart det äta den goa tårtan ,
 tack  den va himmelskt god!
Kvällen går fort när man har roligt , 
fick en  kanoon fin present :
Tusen tack ~ Den vart toppen ~ I´ll love it !
Tänk va detta gjorde min kväll från botten till toppen.
Glömde av mina tårar ,  dom vart till skratt o leenden.
Tur att gubben läste sms:t o kasta in mej i bilen
o skjutsa mej till moster. Dit jag absolut inte 
skulle åka till en början , men vilken lyckad kväll
det vart i slutändan .

Men nu ska jag kasta mej i bingen 
gå o sova med ett leende på läpparna ;)
Natt i natt på er! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar