tisdag 14 augusti 2012

Mutter dag. . .


Hata trädgårds arbete!!!
Allafall när man e hemma solo kvist,
då går ju allt som planerat. . .
Idag skulle jag ju va smidig o klippa gräset eftersom
det e rena rama djungen här hemma. . .
Glad i hågen ut o starta åkgräsklipparen,
inte ett smack hände när jag vred på nyckeln.
Batteri torsk-jippiiiiiii - Nooooooooot!
Nåja efter mycke om o men,leta startvagn o skarvsladd. . .
Lyckades jag få igång den, puttrade knappt
en 10 meter innan jag fick soppa torrt - suck. . .
Bästa var när man konstaterar att soppa dunken e i stan,
bilen lika så . . . kul i jul. . .
Men efter lite sms o samtal ,lyckades jag fixa hem dunken.
Sen gjorde jag dagens tabbe ,försöka kratta ihop gräset.
Det var att knäcka rygg rejält. . . så 10 minuter med svordomar
va jag då inne o vänta in gubben så han kunde hjälpa mej.
Han vart ju lagom glad när han la sej på soffa efter maten,
då kom jag släpande med  häcksaxen
och slängde den på hans mage-hans tur o muttra. . .
. . . inte undra på han såg plutt ut . . .
Men det vart bra,häcken e klippt,tältet e nertaget,
Snyggat till rejält ute på gården.
Berra hjälpte mej rejält,lite små plock kvar .
Men fick ju hjälp med klippning,krattning
och tanka traktorn . . .
Ja vart en kväll med ute jobb . . .
Alla hjälptes åt,
Tiger checka brötet i skuffen
han spårade min start väska,inte undra på jag inte
hittade den,den låg oxå i bilen -som allt annat bra att ha. . .
Men nu har man plocka ur allt som åkt med i skuffen.
Nu ska jag packa väska för morgon dagen.
Åker redan på morgonen med Berra,
har fullt upp i möra. . .
dr,fika,shoppa,fika,bad,kalas,
Hoppas det blir sol i möra så man kan va ute hela dagen.
Ranta på stan om inte annat.
Nu ska jag gå o packa ner ankan o handuken,
Kvack - i - Kvack
(Hörs i möra)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar