söndag 22 april 2018

Vila i helgen sa nån. . .

. . . borde kanske ha gjort det ,men men inte jag inte.
Just nu grämer jag mej lite över flackandet ,har bra ont just nu.
Pain de lux om vi säger som så . . . tror jag har fått inflamation -igen. . . 
Ont i mina höfter,bäcken o ljumskar o redigt oxå :(  
Men ta en kur igen med piller o pulver ,så blir det bra ;)
Vad jag har pysslat med i helgen ,weeeeeeeeeell. . . 
Igår var jag o kidnappa Jenny o sen åkte vi på en road tripp.


Vi åkte till Gamla Uppsala museum,för att se bl.a.
Ulls Vikingar som slagit läger där. . .


De hade lite uppvisning oxå :)


Sen försökte vi ta lite Völva kort på kungahögarna. . . 
. . . men det gick vela så där - det blåste så in i vassen .
 

Trodde vi skulle blåsa ner för högarna,men tur Jenny har tålamod.


För jag fick en massa bra kort! Tack!!!
Och motion fick vi av att springa upp o ner för kullarna,
för att få dom oxå-eller va säger du Jenny?
Men det är jätte fint att stå där uppe ,mäktigt är det.








Sen gjorde vi ett snabb race på museumet ,10 min-wiiiiiiih!
Kom in så sent ,va ju ute o härja,men han med lite spex ändå ;)





Efter vårt race på museumet skulle vi gå o äta tänkte vi. . . 
Så sagt o gjort ,leta på thai mat i Gamla Uppsala.
Blidde en liten miss,så vi fick hämtmat. . . Vi hade
gått in på fel ställe o beställt,skulle man äta där så borde man 
ha suttit vid borden o beställt. . . ja ja det visste ju inte vi :/
Så vi tog vår påse o åkte,men allt har sin mening . . . vi hamna på 
ett kalas ställe strax intill o det va mysigare än sitta o glutta ut över 
deras parkering-eller va säger ni ???





Där vart det en massa kort tagna oxå :)









 Sen vart det byta om o rikta näsan mot Linde ,
men på vägen vart det ett stopp till. . . 
Anundshög















Efter stoppet i Västerås vart det leta kaffe o mot Linde igen .
Lindes infart e bra fint på kvällen . . .




Tur man hade fotograf med sig, blidde stopp . . . 
. . . okej jag har bara mobilen. . . men vyn e underbar.
Så fint när solen går ner. . . wooooow!



Lämna av Jenny ,sen hem till Gusselby .Byta bil o ta med Berra.
Det va visst spontan cruising i Linde,klart man skulle på det ;)


Så det blidde lite sent igår . . . idag vart det lite lugnare.
vad gör man en söndag då ??? Well. . . fram till lunch va man ute i solen.
bara lekte Padda-inte göra mycke. . . 





Inga fel att va padda i soooooooolen,men sen vart jag lite övertalad att åka till :


Jenny . . . Duuuuuu o jag . . . 
Vart lite snopen på stället, men lite mysko va det ;)




Hittade mysig mosse på tillbaka vägen. . . 
Lite healing där va behövligt, min rygg va inte riktigt
 sammarbets villig. Rart med pauser-så det så.


Sen blidde det en kopp kaffe hemma hos Jenny innan man åkte hem.
Där va service på min bil i full färd,så snart e skorven ok igen.
Berra o Bobbo hade fixa andra hjullagret åt mej-TACK!
Så sen vart det för mej att fixa lite mat innan man gick o självdog i soffan.
Blidde grillat -igen.Dock grillspätt,pommes o bea -inga fel kan jag säga.
Smaka smaskens vill jag lova ;) Men sen har det vart soffa-Loooooovar!
I morgon blir det nog oxå soffa för hela slanten,för nu vill inte mina piller
riktigt fungera . . . men det e ju allt travande kan jag tro. . .
Men man ska inte klaga, lätt att glömma att bara 2 år sen satt man i
en sån dära rulle. . . så dessa dippar ska man nog klara.
På ena eller andra sättet ;) o ett är att ta en vilodag eller två ;)
Nu ska jag se klart filmen :

Men ha det bäst , snart måndag-ny vecka med nya tag!
C U SOOOOOON!
Kramizar












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar