onsdag 25 april 2018

Denna dag som började så bra. . .

. . .försov mej lite, men uppe med tuppen ändå.
Regn-nope det såg lovande ut . . . 
Meeeeeeeeeeeen,sen kom vi till dagens SKIT!
TAND PLÅGAREN!!!!
jag skulle ju dit för att fixa min provisoriska fyllning.
En tand som skulle rotfyllas o fixas sen skulle det va klart.
Peace of cake-inte raket forskning tycker man . . . 
. . .meeeeeeeeeeen ,klart det sket sig!
Jag åkte där ifrån med en ny provisorisk lagning och ett 
kostnadsförslag på 35 000 kr!!! SKIT!!!
Japp du läste rätt 35 000 kr inte 3 500 kr.
Var hände??? Ja det undrar fan jag med .
Det va bara det efter 50 minuters joxande tog herr dr en bild på 
tanden o konstatera han kan inte fixa det . Utan han måste dra ut den 
o lika så tanden brevid o sätta dit nå stift .
Kunde han inte kommi på det Liiiiiiiiite tidigare????
Utan efter att han knäckt käken ur led o min rygg va paj . . . 
Så ny tid vart det o fattig blir jag . . .tänk om det vore för en gångs skull
så att folk lyssna på mej från början ??? Dra ut skiten!
Neeeeeeedå, jag har mölja med samma tand nu sen långt före jul!
Det e tanden som de hävdar e Död, det är den fan inte kan jag säga!!!
har ont i planeten de lux, men men shit happens.
Ska försöka få en annan dr att kika på samma tand om de säger 
samma dom o samma prislapp. . . 
Sen vart det åka o gnälla lite över en kopp kaffe, 
va aningen hysterisk där en sväng . . .men tur kaffe botar det mästa.
Sen vart det lite mat med Berra på Lindegården innan det 
vart lämna in min bil för byte av ruta.
Får min traktor i möra , så då ska det in på ny 1 X 2 -igen och 
F-n ta gubben om han hit på nå nytt. . . då lär han kuta gubben!
Det va sista 2:an nu, men denna bil kommer gå till världshistorien.
Nu e den renoverad för mer än va jag gav för den . . . 
Så bäst föör den att den går igenom men blankt nu i möra.
Så det så!!! För sen bär det av mot Stockholm -Igen. . . 
Efter dumping av traktor vart det stopp på R50 me Bobbo.
Det va inga fel på deras glass vill jag lova-SUPER GOTT!!!
Kommer nog svänga in där fler ggr.
Man kan ju inte hänga där hela dagen ,vart hem o modifiera
min rygga lite -klipp o klistra med Leena idag .
Ska sy fast lite remma för att fästa lite jox inför mina kommande 
bravader . . .fast måste erkänna jag e bra smart ibland ;)
Sen vart det åka till Rya på Sy junta. . . 
Där vart det inte möe gjort idag, mina nävar e så jäkla svullna
o ömma så det gick inge vidare. . . nåja kaffe o skvaller vart det iallafall.
Sitter o skrattar ,tittar på film på 11:an. . . 
The Hall Pass

Snacka om sjuk :D  Ja ja passar min sjuka humor ;)
Nu ska jag se klart på den , glömma dagens jämmer 
o elände för stunden om inte annat. . . 
C U 2 Morrow
Kramizzzzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar