lördag 27 januari 2018

Solen skiner o jag med den !

Vissa dagar e bara för underbara!!!
Idag har det vart sol o varmt ,
tog mitt fårskinn ,
sen ut o meditera i snö drivan . . .
. . . så himla rart att bara sitta o filosofera .
 Finns det nå bättre sätt att ladda upp batterierna???
Förmodligen inte. . . inte just nu iallafall.
Har haft en studar dag idag ,Jaanas brors barn va
här o lekte med hennes barn-full snurr. . . 
Så gissa va tyst det vart när vi skjutsa iväg dom.
Då kunna jag inte låta bli att plåta denna fina 
rondell konst . Kom att tänka på armbanden  man hittat
på Öland i Offerkällan. . . Påminde mej om dom ,
så jag vart att sakna sommaren med dess tripper. . . 
. . . har planer för sommaren i år med. . .
Spånar i att ta en retrit i skogen i sommar. Samt att 
min tripp till Gotland o blir nog ett nytt försök till
Blå jungfrun i år.Vart ju inställt sist jag försökte.
Har en lååååååååång lista som jag vill göra i sommar.
Men misstänker att hinner jag med hälften så e det bra.
Ja ja det finns fler år. . . jo visst men jag vill göra det nu !
Precis som ungar . . . varför vänta när man kan ta det NU!
Eller??? ja,ja en dag i taget ;)
Hur som haver haft en kanoon dag,avslutades med bastu.
Sen det som va riktigt riktigt rart . . . det va att medans jag 
o Jaana bastade gjorde Janne o Jenisa pannkakor o plättar!!!
Det va HIMMELSKT GOTT!!!
Det va säkert hundra år sen man åt det .
Man åt sig sjuk på dom iallafall . . .smarrigt värre!
Och den hemliga ingrediensen gjorde susen!
Dom vart super goda!!! Och det bästa va. . . 
man kom till ett fin dukat bord o fick bara njuta.
Det va den perfekta avslutningen på denna kväll ;)
Så e det med det . . . nu ska jag ta kväller , känns som en 
tidig kväll med lite facebook skvaller skulle va som en 
bra plan . I morgon har jag spåna i lite fika och sen 
skriva lite läxor som jag i allt virre varr glömt av att lämna in.
Men det skall jag fixa :) en dag i taget . . . här o nu. . .
Nu natt i natt till er ,sen lägga näsan i blöt . . . 
Läsa by skvaller på facebook ;) synes o höres snart igen.
Kramizzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar