onsdag 31 januari 2018

Blå måne /Imbolc

Laddade med ingefärs dricka o Alvedon för att 
orka med kvällens firande!
Men skamm den som ger sig, iväg skulle man.
Lite sliten men ,lovar att det var kvällen värd.
Åkte o fira Blå måne o vår sabbath Imbolc 
i Saltsjö-Boo .Blev en magisk kväll,trotts blåst o regn.

 
Och sällskap fick vi med . . . 

Tack för en trevlig kväll alla som var med, och ikväll
blev jag  initierad till nästa  Prästinne nivå .
Känner mej sååååååå glad o stolt!


Nu hänger kläderna på tork, ljusen brinner i fönstret.
Nu ska jag krypa ner under filten o mysa .


Små ler ,jag klarade det! Va så nervös för att för första gången 
ha ritual,göra altare.Och inte var det lätt att få ljusen att ta fart i 
denna blåst . . . när inte ens blommorna låg kvar där man la dom.
Men jag lyckades trotts hård vind,snö o driv is  . . .
Och jag lyckades kraxa fram ljud ,trotts att man var sjuk o hostig.
Sen att vissa sånger vart lite galet . . . det får jag bju´på :)
Men känns toppen,så med ett leende på läpparna säger jag 
tack o go natt! Njut av Lunas närvaro inatt,
Kramizzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar