fredag 21 februari 2014

Blidde en låååååååååång dag!

Idag va jag tvungen att åka me Berra in till stan , bara för att
komma till badet . . .  kan ju inte köra pga mina piller - suck!
Meeeeen som tur va fick jag sällskap av Anki ,
det vart en fika på sjukan innan badet.
En kopp kaffe:
som det stod i koppen:En god anledning att ses ;)
Morgon fika -KAFFE !
Tack för kaffe o sällskap i morse Anki ,
det hade vart en låååååååång väntan utan sällskap .
Så tusen tack !-Tiden går fort när man har roligt ;)
Sen var det som sagt dags att hopp i plurret på sjukan.
Va riktigt rart att få plaska runt även om övningarna va få idag .
men bara att få bada i 34 C vatten e RAAAAAAAAAAAAART!
Sen vart det privat chaffis ner på stan ,vart dumpad av Berra på
bibblan o det vart en drös med böcker  . . .
borde klara veckan ut nu . . . beror möe på ryggen .
Men det räcker en stund i alla fall , har sakna böcker eftersom
jag glömde låna sist jag va in (förra vecka).
Har ju vart hemma i en vecka.
Hur som haver sen va det ju att Berra skulle "baaaaaaara". . .
. . . så jag tog en mini promenad till mormor o morfar.
Men jisses va det regna! jag va som en dränkt katt när jag kom fram!
Det va ju mycke för att jag inte kunna gå så fort .
Mina höfter strejkade :/
Men som tur va så väntade varmt kaffe när man kom fram :)
Fika hos mormor o morfar e aldrig fel !
fast idag hände nå helt otroligt hos mormor o morfar.
Kan ni tänka er jag satt o titta på :
Japp det har slagit runt i skallen idag -JAG O HOCKEY!
Men va gör man ???
Alla glodde på den dära Sverige-Finland matchen.
Så där satt vi :
Jag,moster,mormor o morfar. . .
Värsta va att jag såg inte pucken, ibland såg jag en lita flugskit på
ruta som snodde ikring gubbarna. . .
ja -ja vart vela lite inne i matchen. . .
Men tur nog så ringde Berra lagoma innan slut tampen del 3 .
fast då var det redan 2-1 till Sverige. . .
Och nu ikväll såg jag på facebook att vi vann också med dom
siffrorna mot Finland.
Fast det kvittade egentligen oavsett vem som tog hem det
hade jag vunnit ;)
Så idag vart det att hålla på Sverige då :D
Hmmmmmm. . . nåja väl hemma vart det inte mycke gjort inte.
Värma på lite mat , sen honka iväg till bingen . . .
Orken tog lite slut efter en heldag i Linde.
Men ,men klara mej hyfsat i tanke på allt. . .
Jobbigt att jaga puck på OS ;)
Men nu ska jag ta o glutta runt lite på nätet,
sen blir det tack o go natt!
Sååååååååååå. . . .
 
 
 
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar